بنیاد نخبگان نیروهای مسلح

محلی برای اطلاع رسانی در خصوص تسهیلات نظام وظیفه نخبگان

بنیاد نخبگان نیروهای مسلح

محلی برای اطلاع رسانی در خصوص تسهیلات نظام وظیفه نخبگان

افراد سوالات خودشون رو به صورت خصوصی میپرسیدن و من جواب رو براشون ایمیل میکردم!
حس کردم اگه پرسیدن سوال، یه جایی داشته باشه که جواباشم ثبت بشه خوبه، شاید بدرد یکی دیگه هم بخوره!
لذا اگر لطف کنید، سوالاتون رو از طریق نظر دادن توی این صفحه بپرسید ممنون میشم، که جوابش واسه بقیه هم قابل رویت باشه.
اگر احیانا کارتون خصوصی و خیلی فوری بود، به آدرس bonyad.blog@gmail.com ایمیل ارسال کنید.
تشکر

با توجه به سوال به جای یکی از دوستان لازم است تاکید کنم؛
پاسخ به سوالات بر مبنای یافته های شخصی است.
اگر جواب سوالی را ندانم، یا مطمئن نباشم، قطعا به صراحت اعلام میکنم که نمیدانم یا مطمئن نیستم!
نهایتا مجددا تاکید میکنم که هر آنچه در وبلاگ وجود دارد صرفا جهت کمک به دوستان است! در صورت دسترسی به اطلاعات دیگر، بهتر است از منابع دیگر نیز اطلاعات جمع آوری نمایند و به آنچه در اینجا آمده است بسنده نکنید!

من دیگه تقریبا در این خصوص هرچی بلدبودم یا نوش م، یا به سوال مرتبط باهاش جواب دادم. (14 تیر 95)

اگه جواب سوالتون تو سوالای پایین نبود، بعیده بلد باشم. لذا دیگه خیلی منتظر جواب نباشیم.


ظاهرا یه سایت دیگه هم هست که به سوالای مرتبط جواب میده. در ضمن بنده از کیفیت فایلهایی که میفروشه هم بی اطلاعم و مثلا لیست سازمانها تو همین وبلاگ به رایگان هست. در واقع کلا صرفا چون دیدم به سوالات افراد جواب میده معرفیش کردم.

اینم آدرسشه:

http://afsarnews.ir

نظرات  (۱۵۷)

با سلام و احترام؛ لطفا شماره مربوط به معاونت تحقیقات صنعتی سپاه رو از توی این وبلاگ بردارید. ظاهرا شماره فروخته شده به یه خونه و طرف خیلی شاکی هست.

ممنون

سلام. من یه پروژه گرفتم و هشت ماده زدن و هت=نوز دفاع نکردم. یه پروژه دیگه در حال انجامم و ان شالله تا هفته اول مرداد تموم میشه. به نظرتون می رسم تا 1 شهریور که تاریخ اعزامم هست کارای اداری این پروژه ها رو انجام بدم و کسری نهاییش رو بگیرم؟ چون مجموع پروژه ها با سابقه خدمتیم کل خدمتم رو پوشش می ده. ممنون
پاسخ:
سلام
قبل تر نوشتم که این حالت مرزی است و بنده پاسخش را نمیدانم! اما فک میکنم شما باید خدمت رفته و همان اول کار برای گرفتن کسری اقدام کنید، اما باز بپرسید تا مطمئن شوید.
سلام
من الان دانشجوی ارشد هستم و یک پروژه کسری شش ماهه توی صنایع هوایی دفاع کردم، متاسفانه به دلایلی نمی تونم پایان نامه ارشد رو دفاع کنم. می خواستم بپرسم تکلیف او شش ماه کسری چی میشه؟ 
پاسخ:
سلام
سوال مهمی است اما پاسخش را نمیدانم!
سلام
ظاهرا تگرش بنیاد نخبگان نگرشی مردسالارانه هستش و انگار که تنها پسرها  نخبه هستند و دخترها همان بهتر که به امور سنتی بپردازن / شایسته است با توجه به روند تغییرات امروزین در نگرش دوستان  نیروهای مسلح به موضوع نخبه ها تغییری حاصل شود چه بسا دختران باهوشی که می توان نقشی مفید در جامعه ایفا نمایند
پاسخ:
سلام
بنیاد نخبگان نیروهای مسلح، صرفا در ارتباط با «خدمات نظام وظیفه» به نخبگان است! با توجه به اینکه فقط پسران سربازی میروند، لذا مخاطب آن نیز پسران خواهد بود.

بنیاد ملی نخبگان، نهاد دیگری است که به تمامی موضوعات نخبگان میپردازد.
با سلام. من از یکی از ارگان های دولتی پروژه کسری برداشته و آن را انجام دادم، حال آن ها 4 ماه کسری برای من نوشته اند، اما به دلیل پایین بودن کسری میخوام اونو لغو کنم و 2 پروژه دیگر از سازمان های دیگر بگیرم، آیا امکان این کار وجود دارد؟؟
پاسخ:
سلام
نمیدانم.
سلام بنده برای پروژه دانشگاه امام حسین اقدام کردم و الان برام موضوعات پیشنهادی را فرستادن برخی از این موضوعات کار خاصی نداره وبرخی خیلی زمانبرتر.آیا تفاوتی بین این موضوعات و میزان کسری که میدن هست؟شما کسی را میشناسید از روانشناسی قبلا گرفته باشه؟
پاسخ:
سلام
میزان کسری پروژه ها توافقی است، اما پروژه های علوم انسانی حداکثر 6 ماه است.
با سلام

بنده ۲۵ خرداد ماه امسال دفاع پایان نامه ارشد انجام دادم و تمام شد،

۱- آیا ۱ سال وقت دارم یعنی ۲۵ خرداد ۹۶ مشمول میشوم؟

۲- من اگر در این مدت پروژه کسری انجام بدهم، و از طرفی در چند ماه آینده عضو بنیاد ملی نخبگان بشوم، آیا میتوانم پروژه کسری را به عنوان پروژه جایگزین سربازی به بنیاد ملی نخبگان ارائه دهم ؟

ممنونم
پاسخ:
سلام
بله، تا اونجایی که من میدونم بعد از دفاع یه سال وقت هست.
سوال دوم رو دقیق نمیدونم.
سلام و خسته نباشید
من اردیبهشت اعزام به خدمت شدم و الان سربازم و به احتمال بسیار زیاد دکترا قبول میشم و از مهر میرم سر کلاس. من یه پروژه کسری 12 ماهه انجام دادم و نامشم گرفتم ولی پروژه دومم هنوز شروع به کارش نخورده. میخواستم ببینم که اگر من دکترا قبول شم در حین تحصیل میتونم برم بنیاد از این دو پروزه دفاع کنم و کارت پایان خدمتم رو بگیرم؟
یا تشکر

پاسخ:
سلام
حین دکترا هم میشود پروژه کار کرد، اما گرفتن کارت پایان خدمت را نمیدانم.
سلام
بنده پروژه اولمو از مالک اشتر گرفتم و تو سازمان و دانشگاه دفاع کردم نامه اتماممو به بنیاد زدن. حال پروژه دممو از امام حسین برداشتم مدارکم در حال ارسال به بنیاده. حالا من باید منتظر بمونم دومیم تموم شه بعد برای گرفتن کسری 2تاش باهم، برم بنیاد؟یا اولیو باید برم بگیرم بعد دومیم بعد اتمامش؟
با تشکر
پاسخ:
سلام
برای هر شخص فقط یک جلسه دفاع برگزار میشه، لذا باید جفتش رو با هم برید.
با سلام. ببخشید برای دفاع از پروژه در بنیاد، باید یگان خدمت ما مشخص باشد یا اینکه قبل از رفتن به سربازی میتوان مدت کسری های تایید شده توسط بنیاد را دانست؟؟؟
پاسخ:
سلام
پیگیری میزان کسری در حین سربازی انجام میشود.
با درود فراوان
بنده دوتا طرح (12 و 7 ماه) داشتم. امروز نامه طرح دوم را هم ارائه دادم. در ضمن اول آبانماه هم اعزام هستم. می خواستم ببینم کی به من احتمالا وقت دفاع بدن؟ میگن باید برگ سفید داشته باشم این درسته؟
پاسخ:
سلام
راستش من این مراحل رو نمیدونم.
سلام دوست عزیز.
بنده شرایط لازم برای گرفتن حداکثر کسری بسیج یعنی 6 ماه رو دارم؛ دوره آموزشی تکمیلی رو هم گذروندم؛ کسری ایثارگری پدرم هم 6 ماه هست.
با توجه به این که یه پروژه 11 ماهه کسری خدمت هم برای یکی از ارگان های نظامی انجام دادم (البته هنوز توو بنیاد نخبگان نیروهای مسلح دفاع نکردم، چون باید اول دفترچه پست کرد تا بعد تاریخ دفاع تعیین بشه برات)، در صورتی که تا چند ماه آینده فراغت از تحصیل بگیرم، آیا راهی وجود داره که این کسری ها و مدرک دوره آموزشی تکمیلی رو جمع و جور کنم و بهم پایان خدمت بدن؟ اگر جوابتون منفیه، در صورتی که دفترچه پست کنم و برم خدمت با توجه به گرفتاری های اداریِِ ثبت کردنِ این مدارک به نظرت چقدر طول میکشه و من باید چقدر معطل بشم تا خدمتم تموم شه (با این فرض که پذیرش سپاه بگیرم و نیازی به آموزشی رفتن نداشته باشم به خاطر گذروندن دوره تکمیلی)؟
ممنونم 
پاسخ:
سلام
راستش من این مراحل رو نمیدونم.
باسلام.من دانشجوی ارشد حسابداری هستم پرسیدم گفتن باید بری بانک انصار واسه گرفتن پروژه درخواست بدی.خواستم بدونم شانسی هست که اصلا درخواستمو قبول کنن.آخه شنیدم میگن خیلیارو رد میکنن باید رزومه داشته باشی و ازین حرفا.اگه میشه یه راهنمایی بکنین ممنون میشم.
پاسخ:
سلام
از بانک انصار خبری ندارم.
با سلام
من دانشجوی دکتری هستم و یکسال در یک شرکت دانش بنیان مشغول و به مدت هشت ماه بیمه شدم. سوال من این است که با توجه با اینکه شرایط نخبگی را ندارم می توانم به عنوان امریه در این شرکت سربازی را بگذرونم؟
با تشکر
پاسخ:
سلام
گذروندن امریه ربطی به شرایط نخبگی ندارد و لذا می توانید.
 سلام
من نامه کسری رو از بنیاد سه شنبه گرقتم و بردم نیروی انسانی ناجا(بالاتر از ونک خ رشید یاسمی)ثبت کرد.
با توجه به مقدار کسری خدمتم از 15 خرداد تمومه ولی تا ثبت نهایی نشه ترخیص نمیشم.
حالا چه کاری میتونم انجام بدم که زودتر ترخیص بشم. شنیدم میگن اخیرا کارای ثبت برگ سبز زوذتر انجام میشه
پاسخ:
سلام
راستش بلد نیستم.
سلام من سه تا سوال دارم
۱_ من دو پروژه کسری خدمت گرفتم که برای یکی سه ماه و برای یکی شش ماه کسری دادن که مجموعش میشه نه ماه. آیا دفاع تخصصی دارم؟
۲_ از خدمتم نه ماه بیشتر نمونده آیا بنیاد از مدت زمان کسریم کم میکنه؟
۳_ از زمانی که واسه گرفتن وقت دفاع اقدام کنم چند وقت بعد بهم وقت میدن؟
با تشکر
پاسخ:
سلام
هر پروژه بیش از 9 ماهه  دفاع تخصصی داره نه مجموعا 9 ماه.
کسر کردن بنیاد نوشتم که خیلی حساب نداره.
زمانش رو هم نمیدونم.
با سلام قبولی طاعات عبادات
بنده فارغ التحصیل ارشد هستم ولی بدلیل اعتراض و طرح شکایت در وزارت علوم برای نمره پایان نامه کارهای تسفیه حساب فارغ التحصیلی مانده در نتیجه نه دانشجو هستم (دارای گواهی اشتغال تحصیل) نه بطور کامل فارغ التحصیل (معافیت تحصیلی ام در نظام وظیفه ابطال نشده)
حال با این شرایط اگر اقدام به اخذ پروژه کسری خدمت نمایم به مشکل می‌خورم؟؟؟؟
سوال دیگر بنده این است که اگر فارغ التحصیل باشیم و در مدت مجاز برای معرفی به نظام وظیفه باشیم ولی هنوز برای خدمت اقدامی نکرده باشیم در این شرایط به ما پروژه کسری خدمت می‌دهند یا نه؟؟؟؟؟
سوال دیگر این است که اگر دانشجوی فارغ التحصیلی پروژه کسری خدمت برداشته باشد و در حین انجام پروژه مشمول به خدمت شود، خدمت و پروژه آن به چه صورت خواهد بود؟؟؟
حال اگر سربازی در حین خدمت اغدام به دریافت پروژه کسری خدمت نماید باید هم سربازی کند و هم روی پروژه کار کند؟؟؟؟
پاسخ:
با سلام
فقط میدانم که حین خدمت هم میتوان روی پروژه ها کار نمود و مشکلی از این جهت وجود ندارد، حال خود ما بقی را استدلال نمایید.
۱۹ خرداد ۹۵ ، ۱۷:۴۱ فراز طیاری
سلام
1-آیا در حین تحصیل در مقطع ارشد امکان دریافت پروژه وجود دارد؟
2-رشته من مهندسی نرم افزاره،اطلاع دارین برای دریافت پروژه کجا باید برم.
تشکر
پاسخ:
سلام
بله، امکانش هست.
نه، نمیدونم.
با عرض سلام
من از حدود یک سال قبل پروزه کسری م در یکی از صنایع در حال جریان هست . الان اجازه استفاده از تسهیلات نظام و ظیفه در بنیاد ملی نخبگان هم برای من صادر شد و در بنیاد نخبگان تاییید شده است. بنیاد نخبگان نیروهای مسلح گفته اگر صنعت برای اون پروژه ی کسری ت بیش از 12 ماه رد کنه میشه همون رو به عنوان جایگیزین خدمت استفاده کرد. ولی صنعت قبول نمیکنه بیش از 12 ماه رد کنه.
حالا سوالی که من دارم اینه که میشه بعد از اتمام اون پروژه یه پروژه کسری دیگه بردارم و از مجموع این دو تا برا پروژه جایگزین خدمت استفاده کنم ؟؟ آیا قبول میکنن این رو ؟؟
پاسخ:
سلام
بله. توضیحش رو قبلا چندین بار دادم.
۰۹ خرداد ۹۵ ، ۱۸:۵۲ امیرحسین آقاشیخ محمد
باعرض سلام و خسته نباشید خدمت شما دوست عزیز.
 خواستم بپرسم برای ماکزیمم کسری بسیج که 6 ماه است اگه بنده دوره تکمیلی را نیز بروم که 2ماه آموزشی کسر میشود جمعا 8 ماه کسر میشود یا خیر؟
پاسخ:
سلام
خیر! کسری بسیج مجموعا 6 ماه است و دوره تکمیلی صرفا برای آموزشی نرفتن است.
سلام به شما دوست عزیز
میخواستم بپرسم شما فرم پروپوزال بنیاد رو در اختیار دارید؟
من شهرستان هستم و برای نگارش به فرمت اون نیاز دارم. امکانش هست برای من ارسالش کنید؟
milad.h.1391@gmail.com
خیلی ممنونم
پاسخ:
سلام
متاسفانه ندارمش. اگر کسی از دوستان داره، برام بفرسته میذارمش روی وبلاگ.
با سلام
من از دانشگاه امام حسین(مرکز تلاشگران) پروژه گرفتم. مدارکم به بنیاد نخبگان ارسال شده اما مرکز تلاشگران به من گفته که پروسه تایید بنیاد تا 3 ماه هم طول میکشه در حالی که این امکان وجود داره که حضورا پیگیری کنید تا زود تر تاییدیه بنیاد انجام بشه، در صورتی که من در شهرستان سرباز هستم و در حال حاظر امکان آمدن به تهران و پیگیری کارم رو ندارم. میخواستم ببینم امکانش هست به صورت تلفنی یا ایمیل پیگیری تایید مدارکم رو انجام بدم؟
(خدمت سربازیم به اندازه ای مونده که اگر بنیاد سریع تر تایید کنه دیگه تقریبا تموم میشه)
از اینکه راهنماییم میکنید خیلی از شما متشکرم

پاسخ:
سلام
والا من راه ارتباطیه دیگه ای ندارم.
سلام 
من سه سال پیش دانشگاه امام حسین رفتم و پروژه گرفتم و مدارک لازم هم براشون بردم. اما دیگه دنبالش نرفتم و هیچکاری نکردم.
الان در حال خدمتم و دارم یک پروژه از سایت kasri.ir میگیرم. فقط اونها گفتند که نباید تو بنیاد نخبگان نیروهای مسلح پرونده داشته باشم.
از کجا بدنم اونجا برام پرونده تشکیل دادن یا نه?
پاسخ:
سلام
ظاهرا امام حسین همون kasri است.
ولی در کل باید بری همونجایی که پروژه گرفتی و بگی اگه نامه شروع به کار زدن، نامه عدم نیاز و توقف کار بزنن.
با سلام
مدارک من در سامانه ثریا تایید شد و پروژه ای بابت کل خدمت سربازی حدود 12 ماه پیش اخذ شد.
در این مدت حقوق ماهانه به حساب من واریز میشده است که اخیرا این حقوق واریز نشده است. برخی دوستان تا 18 ماه هم حقوق گرفتند که عدم واریز حقوق برای اینجانب را با سوال مطرح کرده است.  می خواستم بدونم آیا این حقوق فقط یکساله است یا مشکلی در پرونده اینجانب پیش آمده؟
اگر مشکلی هست چطور و از کجا می تونم پیگیری کنم و آیا شماره تماس خاصی وجود دارد یا خیر؟
پاسخ:
سلام
باز هم نمیدونم!
سلام
2 سوال داشتم
1) تاریخ شروع پروژه کسری خدمت همان تاریخ نامه ای که سازمان مربوطه به بنیاد میزنه یا تاریخ نامه ای که بنیاد نخبگان ن م  برای تایید پروژه  به سازمان مربوطه میزنه
2) گزارش که باید به بنیاد تحویل داد همان گزارشی که به سازمان مربوطه داده ایم هست و اینکه گزارش خود سازمان میفرسته یا نه
با سپاس
پاسخ:
سلام
اینقدر دقیق بلد نیستم. پوزش
سلام دوست عزیز
من 2 سال غیبت دارم . می خواستم بدونم می تونم از کسری پروژه های بنیاد ملی نخبگان نیروهای مسلح استفاده کنم؟
متاهل هم هستم
پاسخ:
سلام
نمیدونم.
سلام 
خسته نباشید.
دو تا سوال داشتم.یکی اینکه بعضیا میگن یک پروژه ۶ ماه یا مثلا ۹ ماهه گرفتم.قبل شروع پروژه و دفاع چطوری مدت کسر مشخص میشه ؟
بسته به سازمانی که ازش پروژه میگیری مدت کسر فرق می کنه؟ مثلا مدت کسر پروژه دانشگاه امام حسین با مثلا بانک انصار فرق داره؟
پاسخ:
سلام
همه چیز توافقی است بین شما و اون سازمان. اینکه قبلش کسری طی بشه یا نه و اینکه چقدر کسری بدن.
باسلام و تبریک جشن نیمه شعبان
من از سازمانی در تهران پروژه‌ای رو گرفتم و چون ساکن شهری دور از تهران هستم مراحل نوشتن پروپوزال و ارائه مدارک مربوط به اطلاعات شخصی رو بصورت اینترنتی و ایمیل با فرد مسئول در اون سازمان انجام دادم. حالا از اون سازمان بهم گفتندکه برای انجام ادامه مراحل اداری باید به تهران برم و نامه‌ای رو از اون سازمان به بنیاد ببزم تا کدی بهم داده بشه.
حالا سوالم اینه که اگر من صبح اول وقت به سازمان برم و بخوام مدارکو بعدش به بنیاد ببرم وقتی برای انجام کار در یک روز هست؟؟ چون توی همین سایت خوندم که اگر کسی بخواد به بنیاد بره باید صبح خیلی زود اونجا باشه. اگر حدود ۱۰،۱۱ به بنیاد برم کارم راه میافته؟؟؟ چون من با اتوبوس که به تهران بیام حدود ۴ صبح میرسم و اون سازمان از ساعت ۸ صبح فعاله.
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
پاسخ:
سلام
بردن نامه فک کتم مشکلی نداره. هموم 10 اینا بری خوبه! باز حالا از همون سازمانه هم بپرس. ضمن اینکه معمولا نامه رو خودشون میزنن و نیازی به بردن شما نیست.
سلام
پروژه های بالای چند ماه به کمسیون ارزیابی تحصصی میروند؟؟
من 22 خرداد دفاع میکنم
پروژه ی من یک پروژه ی  10 ماهه است
هنگام دفاع 10 ماه و 8 روز از خدمتم باقی موونده
مرسیی
پاسخ:
سلام
در بخش مقررات نوشتم.
پروژه های بیش از 9 ماه دو دفاع دارن.
با سلام
می خواستم ازتون بپرسم که آیا می شه دو پروژه کسری از یک سازمان گرفت؟ (به صورت همزمان نه. بلکه یکی رو انجام بدیم و بعدیش رو پشت بندش بگیریم)
پاسخ:
سلام
بلی
با سلام
بنده پروژه کسری خدمتم را تمام کرده ام و سازمانی که پروژه را براشون انجام دادم برام 8 ماه کسری پیشنهاد دادن و امروز اون رو فرستادن بنیاد.  خواستم بدونم که آیا اگه کسری بیشتر از خدمتم بزنن بعدا مشکلی پیش نمیاد؟ چون من الان فقط 6 ماه خدمتم مونده. دوم اینکه در بنیاد چه مراحل دیگه ای مونده و  معمولا تا تصویب نهایی که نامه رو به من بدن چقدر طول میکه؟ 
با تشکر
پاسخ:
سلام
بعیده مشکلی پیش بیاد ولی مطمئن نیستم!
زمانی که طول میکشه رو هم نمیدونم.
سلام
به مدرک لیسانس پروژه نمیدن هیچ جوره ؟ هیچ ارگانی ؟ سپاه ؟ ارتش ؟
چند جا خوندم و شنیدم که قبلا فوق لیسانس بوده الان لیسانس هم میدن بعضی جاها هم برعکس
جزو نیروهای مسلح بودن مزیت حساب نمیشه ؟؟
ممنون میشم جواب بدین

پاسخ:
سلام
خیر
سلام به همه. کسی درمورد سازمان هایی که رشته معماری رو پوشش میدن اطلاعی داره؟ 
ممنون که کمک میکنید
سلام. خسته نباشید. مرسی از سایت خوبتون
خواستم ببینم ممکنه آدرس و شماره سازمان ها از سال پیش تا الان، تغییر کرده باشه؟. 
ممنون
پاسخ:
سلام
بله ممکنه ولی احتمالش کمه.
سلام آیا می توان دو یا چند پروژه کسری به صورت همزمان گرفت و انجام داد؟
پاسخ:
سلام
خیر، در هر لحظه فقط یک پروژه.
سلام
شرط معدل هم معیار یا محدودیتی برای گرفتن پروژه کسر خدمت داره؟
پاسخ:
سلام
خیر، محدودیتی نداره ولی شاید برای سازمانی که باهاش کار میکنی مهم باشه! البته من تا حالا بر نخوردم!
۱۱ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۰:۳۹ محمد کیان پیشه
سلام......می خواستم بدونم که لیست سازمان های ارایه شده شما آیا کامل است؟ آیا نیازی به رفتن سازمان بنیاد نخبگان است؟ آیا در سازمان لیستی جداکانه برای هر رشته وحود داره؟

ممنون
پاسخ:
سلام
این لیست برای 8-9 ماه پیشه که من ورداشتم، فرصت کنم میرم به روز رسانیش میکنم اما حالش رو فعلا ندارم.
اگه شما حال داشتی برو و جدیدش رو بده بذارم رو وبلاگ.

لیست تفکیک رشته تا اون موقع وجود نداشت.
با سلام 
بنده پروژه کسر خدمت انجام دادم که صنعت مورد نظر 12 ماه پیشنهاد داده
نامه پایان کار بنده به بنیاد ارسال شده 
بنده کسر خدمت بسیج هم دارم اما هنوز به علت اینکه اعزام نشده ام نتوانسته ام دریافت کنم 
حالا می خواستم بدونم کسر خدمت بسیج کاری به کسری پروژه داره یا نه یعنی نباید اول کسری بسیج را بگیریم بعد برم بنیاد 
اصلا ربطی به هم داره یانه
پاسخ:
سلام
تا اونجایی که من میدونم ربطی به هم ندارن.
دو تا کسری مستقل هستن.
۰۴ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۰:۲۴ سید افشین ضیایی
سلام
بنده 16 ماه و 26 روز خدمت کردم و به علت معافیت تحصیلی مابقی خدمت تا 21 ماه مانده است.
اکنون در شرکت دانش بنیان کار میکنم و سقف سابقه کارم تا شش ماه هم رسیده است. اسم شرکت هم در لیست شرکت هایی که میتوانند سرباز بگیرند هم هست. و خودشان هم تمایل دارند.
خواستم ببینم آیا میتوانم بقیه خدمتمو اینجا بگذرونم؟
منع قانونی برای اعزام مجددی ها نداره؟
پاسخ:
سلام
من قوانین اعزام رو نمیدونم. پوزش
سلام
بچه ها لطفا از حالو هوای روز دفاع بگید و اینکه چطور دفاع کنیم ؟؟؟چند دقیقه وقت داریم؟؟؟چه کارایی و چه حرفایی بزنیم در آخر که پروژمون بهتر قبول بشه
سلام دوست عزیز
زمانی که کار یک پروژه تموم میشه و محقق کار نهایی رو برای داوری به استاد راهنما یا دانشکده مربوطه که کار رو برای اونا انجام داده میفرسته، روند داوری معمولا چقدر طول میکشه که در نهایت کار برای ارزیابی نهایی به سازمان نخبگان نیروهای مسلح فرستاده بشه. 
پاسخ:
سلام
برا هر سازمان متفاوته!

سلام

ضمن عرض خسته نباشید یک مشکل برای من پیش اومده که خواهشمندم هرچه سریعتر پاسخ من را بدهبد.

من فوق لیسانس پلیمر هستم که دارای 16 ماه کسری خدمت پروژه ثبت شده در بنیاد نخبگان هستم (هنوز دفاع نهائی انجام نشده و فقط نامه های اتمام پروژه به بنیاد زده شده است). از طرفی 5 ماه هم کسری خدمت جبهه دارم که در مجموع به 21 ماه می رسد که شاید پس از دفاع بنیاد نهایتا به 19 ماه برسد. در حال حاضر من 3 ماه آموزشی مرزبانی را تمام کرده ام و بایستی تا 10 فروردین به مرزبانی سیتان خودم را معرفی کنم. طبق شواهد 18 ماه از خدمت من مانده است اما بر اساس عملیاتی بودن منطقه ممکن است 15 ماه باشد. بهرحال میزان کسری من بیشتر از مدت زمان خدمتم می باشد. در حال حاضر بنده  ماه جبهه را نهایی کرده و نامه آن را گرفتم اما 16 ماه بنیاد را فقط نامه های اختتام پروژه را در اختیار دارم. آیا ممکن است من را در یگان نگه دارن و یا می توانم با ارائه این نامه ها برای ادامه کارهای اداری کسری خدمت بنیاد مرخصی گرفته و در نهایت تصفیه کنم؟

خواهشمندم راهنمایی کنید چون من در حال حاضر یک ماه هم بیشتر خدمت کرده ام و این فقط به خاطر تعطیلات عید می باشد.

پاسخ:
سلام
والا بنده این مرحله که آخرین مرحله است رو نمیدونم!
سلام ، کسی میدونه برای رشته مهندسی اکتشاف نفت کجا پروژه میدن ؟؟ من یه لیست دانلود کردم که حدود ٦٠ تا شرکت بود ولی هیچ کدوم جواب درستی ندادن
با سلام.
من به دنبال گرفتن ترجمه واسه کسری هستم. رشته ام هم ام.بی.ای هست. میتونید بگید کجاها ترجمه میدن یا میدادن؟
ممنون.
پاسخ:
سلام
من دانشگاه امام حسین رو شنیدم.
۰۱ اسفند ۹۴ ، ۱۰:۰۲ محمد شاه حسینی

باسلام خدمت شما ... . من دانشجوی ترم آخر کارشناسی ارشد رشته ادبیات مقاومت که شامل ادبیات دفاع مقدس هم میباشد هستم. میخواستم بدونم آیا طرح کسری خدمت با پروژه شامل رشته من هم میشه؟؟ باتشکر.

پاسخ:
سلام
به اغلب ارشدها میشه، الا قلیلا. به رشته شما هم تو لیست هم یه جایی رو دیدم که راجع به دفاع مقدس کار میکردن.
با عرض سلام
شما میدونید از زمانی که بنیاد ملی نخبگان نامه احراز نخبگی و برای نیروهای مسلح ارسال می کنه، ما حداکثر چند روز یا ماه وقت داریم تا مدارک رو برای نیروهای مسلح ببریم. برای من حدود ده روز پیش نامه ام ارسال شده، ولی هنوز منتظر جواب اپلایم هستم.
پیشاپیش ممنون
پاسخ:
با سلام
بنده این زمان رو نمیدونم! اگر کسی میدونه جواب رو بگه که بذارم.
سلام دوست عزیز
ممنونم از شما به خاطر زحماتتون

سوالی که از حضورتون داشتم این بود که:

بنده 2 ماه از خدمتم باقی مونده و میخام یک پروژه 3 ماهه بگیرم 
و با توجه به اینکه برای گرفتن کسری باید حین خدمت اقدام کرد(یعنی حتما لازم است دوباره به خدمت اعزام شوم) احتمالا تا بخواهم تمام مراحل اداری گرفتن کسری را حین خدمت طی کنم 2 ماه خدمتم هم به پایان رسیده باشد 
به نظرتون وقت برای انجام اینکار بگذارم یا نه.
پاسخ:
سلام بر شما
خوب معلومه، نه!
سلام دوست عزیز
آیا برای نوشتن پروپوزل فرم و فرکت خاصی هست ؟
فرم پروپوزال رو باید از کجا بیاریم
پاسخ:
سلام
بله! یه پروپزال رو برد خود بنیاد هست!
سلام من دانشجویی ترم اخر کارشناسی ارشد حقوق خصوصی  از دانشگاه ازاد هستم می خواستم بپرس می تونم یک پایانامه بنویسم واز شرایط کسری خدمت استفاده کنم. با سپاس فراوان
پاسخ:
سلام بر شما
همینطور که گفتم باید موضوع پایان نامه شما بدرد یکی از این سازمان ها بخوره! پس بهتره اول با سازمان ها تعامل کنید و ببینید چی بدردشون میخوره، بعد موضوع پایان نامه رو نهایی کنید.
سلام و خسته نباشید بابت این بلاگ  عالی و اطلاعات کامل. اجرتون با خدا.  همسرم الان در حال خدمت هست و دنبال جایی که بتونه پروژه برداره و سریع نتیجه بگیره. به قولی طوری نشه که هم خدمت انجام بده و هم پروژه براش دردسر بشه. ولی بانک حکمت که میگن نامه نگاریها و مراحل اداریش از بقیه سریعتر هست میگه که حداقل 6 ماه باید بگذره تا پایان کار و نامه کسر رو بفرسته.
- جایی رو میشناسید که این 6 ماه رو در نظر نگیره و بشه هرچه سریعتر پروژه دوم هم برداشت یا حداقل نتیجه کسری این اولی سریعتر مشخص بشه؟ یا اینکه همه جا همین 6 ماه وجود داره؟

(رشته مالی و اقتصاد - 5 ماه خدمت)

- سوال دوم اینکه میشه اینم کسی رو پیدا کرد که انجامش بده؟ مثل پایان نامه و کارهای تحقیقاتی... چون الان همسرم جایی هست که با اینکه متاهله ولی 3 روز یه بار باید پست باشه و اونقدر ازش کار میکشن خسته برمیگرده. خلاصه وقت نداره. من که 2 ماه یه بار به سختی میبینمش. وگرنه وقت داشت پروژه براش کار چند روز بود دست خودش.
پاسخ:
سلام بر شما
بنده جایی رو نمیشناسم، ولی میدونم که همه جا اینقدر کند نیست! مثلا همون اندیشکده ای که معرفی کردم، سریع کار رو شروع کرد و اگه تموم بشه، نامه رو سریع میزنه.
ژه
قطعا انجام پروژه کسری هم یه کاره و احتمالا بشه کسی رو پیدا کرد که با پول انجامش بده! (مثلا پروژه ترجمه رو بدی بیرون ترجمه کنه!)
اما نکته مهم اینه که این کار به جهت شرعی مشکل داره، چون کار رو کس دیگه انجام داده و شما اون رو به نام خودتون تحویل میدید. لذا به نظرم نمی ارزه که واسه 5-6 ماه کسری آدم کار حروم انجام بده! البته باز تصمیم با خودتونه.
سلام.کسی میدونه کدام ارگان پروژه برای کامپیوتر گرایش هوش مصنوعی و رباتیک ارائه میده؟؟؟؟
سلام
من یک موضوع از یگان ویژه ناجا دریافت کرده ام،ولی فقط موضوع بهم دادند
خواستم بدونم الآن باید چیکار کنم، یعنی مرحله بعدش چیه؟ آیا باید برم بنیاد یا همون یگان ویژه باید کاری بکنه
در ضمن میخوام پروپوزال بنویسم ولی فرمتی ندارم، طبق چه فرمتی باید بنویسم، ممنون
پاسخ:
سلام بر شما
خود یگان ویژه باید نامه بکارگیری شما رو به بنیاد ارسال کنه.
فرمت پروپزال ثابت نیست! از خود یگان ویژه بگیرید.
سلام
کسی میدونه کجا پروژه های مربوط به رشته مهندسی نفت، زمین شناسی، مهندسی معدن و ژئوفیزیک میدن؟

پاسخ:
سلام
تصویر مبهمی در ذهنم است که رشته به رشته زمین شناسی پروژه داده نمی شود، اما باز به خود بنیاد مراجعه کنید! بر روی برد بنیاد رشته های غیر مجاز نصب شده است.
سلام
چند تا سوال داشتم 1)میخواستم ببینم در جریان هستید که به ارشد رشته ی مدیریت بازرگانی پروژه ی کسری خدمت میدن یا جزو رشته ها ی غیر مجازه؟
2)اگر میدن پروژه به مدیریتی ها از اون سازمانای تو لیست شناختی دارید که مثلا کدوم مناسب تره؟
3)سوال آخر اینکه کارشناسیم برق بوده و ارشدم مدیریت بازرگانی به نظرتون با این اوصاف پروژه ی برقی بهم میدن،و اینکه سطح پروژه های فنی و دفاعشون در چه حده؟
پاسخ:
سلام
از این سوالات هیچ کدوم رو بلد نیستم! فقط تا اونجایی که میدونم پروژه متناسب با رشته ارشد است!
با سلام و خسته نباشید
بنده کارشناس ارشد حسابداری هستم ایا پروژه حسابداری و مالی هم می تونیم برداریم.
پاسخ:
سلام بر شما
راستش نمیدونم! ولی تا اونجا که تو ذهنم حسابداری جزو رشته هایی نبود که بهشون پروژه نمیدن! بازم باید با سازمان ها تماس بگیرید.
سلام
خدا خیرت بده واسه راه انداختن این بلاگ برادر!

من یه پروزه ترجمه واسه امام حسین انجام دادم (همینجا بگم کارم اوقدر خوب بود که واسم 8 ماه کسری زدن که بنیاد حداقل 6 ماه بده اینو واسه دوستانی گفتم که بدونن پروژه ترجمه لزوما مدتش کم نیست. البته اینم بگم آخرین خبری که از دانشگاه امام حسین دارم اینه که دیگه پروژه ترجمه نمیدن).
هفته پیش نامه کسری رو بردم بنیاد نخبگان. حالا میخام از دانشگاع عالی ملی دفاع هم اگر بشه یه پروژه بگیرم. سوالم اینه که با توجه به اینکه فقط یک بار جلسه دفاع تشکیل میشه، آیا خودم باید به بنیاد درخواست بدم  که میخوام دفاع کنم یا اینکه خود بنیاد اتوماتیک یه وقتی تعیین میکنه میگه بیا دفاع کن؟ چون نمیخوام الان دفاع کنم میخوام با دانشکده دفاع هم پروژه جدید رو که تموم کردم دو تاش با هم دفاع بشه. 
بنابراین آیا باید کار خاصی بکنم و به بنیاد اطلاع بدم که نمی خوام الان دفاع بشه یا اینکه انجام دفاع کلا به درخواست دادن خودم بستگی داره؟

در ضمن کمی از جلسه دفاع، افرادی که حضور دارن، سوالاتی که پرسیده میشه، مدت زمان جلسه توضیح بدید ، بخصوص در مورد پروژه های ترجمه. 

ببخشید که طولانی شد. 

راستی هنوز بنیاد نخبگان مثه طویله اداره میشه و سیستم نوبت دهی و رسیدگی به کار بچه ها افتضاحه یا بهتر شده؟

پاسخ:
سلام بر شما
برای دفاع باید خودتون درخواست بدید!
کم و کیف جلسه دفاع رو نمیدونم! چون خودم هنوز دفاع نکردم!
راستش از بنیاد هم خبری ندارم، چون دیگه اونوری نرفتم!
سلام وقت بخیر
گفتید دو پروژه همزمان باید به بنیاد ارسال بشه و از طرفی هم گفتید دو پروژه رو نمیشه هم زمان گرفت!!!؟؟؟ وقتی اول باید یک پروژ] انجام بشه بعد دومی رو بگیریم و انجام بدیم چطور میشه همزمان فرستاد!!؟ مگر انیکه پروژه اول رو توی خونه نگه داریم...!

سوال دوم اینکه اگر یکی پروژه داده و حالا دوباره رفته پروژه گرفته پس دیگه پروندش دوباره بررسی نمیشه که کسری پروژه دوم به پروندش اضافه بشه؟

سوال آخر ترجمه رو حتما باید فارغ التحصیل بشیم تا بتونیم بگیریم؟


ممنون از زحمتاتون ، خدا خیر بده
پاسخ:
سلام
کلا سوالاتون رو نفهمیدم!
کلا هر پروژه ای رو دانشجو هم باشید میدن! ترجمه هم یه پروژه است!
با عرض سلام
آیا تالیف کتاب هم شامل کسر خدمت می شود ؟؟؟
پاسخ:
سلام
نمیدونم، ولی تا حالا نشنیدم!
سلام
خسته نباشین
من دانشجوی ارشدم و پروژه کسری انجام دادم
کسریه منو الان به من میدن؟!یا باید فارغ التحصیل بشم بعد؟
میخوام کسریمو بگیرم انصراف بدم
پاسخ:
سلام
توی یه سوال دیگه هم گفتم که نمیدونم انصراف بدی چی میشه! ولی بعیده بفهمن!
۲۸ آذر ۹۴ ، ۱۴:۳۲ سید امیر شکوری
با عرض سلام و خسته نباشید..من از تبریز تماس میگیرم..من در مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی تبریز یک پروژه کار کردم و الان میخواستم ثبت اختراع کنم و معافیت سربازی بگیرم.از نظام وظیفه ی تبریز سوال کردم گفتن که باید به این سازمان مراجعه کنم.لطفا در خصوص این ثبت اختراع راهنمایی کنین.
پاسخ:
سلام
من سازمان نیستم! خودم یکی ام مثل شما!
با عرض سلام و ادب، ببخشید اینجانب یک پروژه گرفتم که نامه خاتمه طرحش را زدند و 11 ماه پیشنهاد دادند و پروژه ای دومی را گرفتم که تازه طرح نهایی را تحویلشان دادم تا ارزیابی بشه که چقدر پیشنهاد کسری می دند؛ حال به نظر می رسد که در جلسه دفاع بنیاد نخبگان نیروهای مسلح می بایستی هر دو پروژه با هم دفاع شود. این همزمانی هر دو دفاع به چه صورت می باشد؟ با تشکر 
پاسخ:
سلام
چی بگم!
میری جفتش رو با هم دفاع میکنی دیگنه!
با عرض سلام و خدا قوت.
ممنون از سایت عالیتون.
بنده یه سوال ازتون داشتم. من ترم یک ارشد مدیریت هستم. قبلا 7 ماه خدمت کردم و ایست خدمت زدم اومدم ارشد بخونم. من 6 ماه کسری جبهه پدرم رو دارم که البته هنوز نرفتم دنبالش. میخواستم بدونم میتونم مثلا دو تا پروژه 6 ماهه بگیرم که مجموع کسریام بشه 18 یا نه. کلا قانونی برای مجموع کسری داریم یا نه؟ 
با تشکر از وقتی که برای ما میزارید..... 
پاسخ:
سلام
عزیز من برای مجموع کسری های دیگه (غیر پروژه) سقف 12 ماه رو شنیدم ولی واسه پروژه هیچ حرفی از سقف وجود نداره! بازم بپرسی بد نیست!
پ به سوال دوستمون علی:

شما بورسیه سازمان هستید.وخدمت سربازیتون رو در خود سازمان مذکور می گذرونید.پس احتیاجی به کسری ندارین.چون جزو خدمت 30 ساله شما به سازمان صدا و سیما محسوب میشه.
۲۳ آذر ۹۴ ، ۲۳:۳۹ اسماعیل سلیمانی
سلام
من فارغالتحصیل کارشناسی ارشد تربیت بدنی هستم و متاهل، هفت ماه هم خدمت کرده ام و الآن تاریخ اعزام به خدمتم اردیبهشت نود و پنج هست. میخواستم ببینم از همین حالا میتونم برای پروژه اقدام کنم یا نه و اینکه چون خدمت کرده هستم آیا باید آموزشی برم یا نه و آیا من فقط از ارگان های مربوط به رشته ام میتونم پروژه بگیرم یا بقیه هم میشه
پاسخ:
سلام
دانشجویان و فارغ التحصیلان ارشد میتونن پروژه بگیرن! پس شما هم میتونید!
منظور سوالتون از آموزشی رو نفمیدم! وقتی 7 ماه خدمت رفتید، یعنی قبلش آموزشی رو رفتید و آموزشی هم 1 بار بیشتر نباید برید!
هر ارگانی بهتون پروژه بده مهم نیست، ولی منطقا ارگانی که به رشتتون ربط داره پرژوه تعریف میکنه و بقیه بعیده!
سلام
من 10 ماه از خدمتم باقی مونده
3 ماه کسر بسیج فعال دارم که مسلما بعد از اعزام به خدمت باید اعمالش کنم
یه پروژه کسر خدمت هم انجام دادم که برام 8 ماه زدن کسری رو
حالا سوالم اینه اگه بگم جلسه دفاع رو برگزار کنن و بهم 6 ماه بدن (چون گفتین معمولا از کسری کم می کنن) باز دو ماه از حدمتم می مونه. می تونم یه پروژه دیگه تعریف کنم و دوباره برم برای دفاع؟
ممنون از راهنماییهاتون
پاسخ:
با سلام
برای هر نفر فقط 1 جلسه دفاع برگزار میشه! پس الان باید تصمیم بگیرید که پروژه بعدی رو هم بگیرید و بعد انجام برید برای دفاع یا فقط همین رو ببرید برای دفاع!

به نظرم نمی ارزه که بخوای یکی دیگه بگیری! چون تا تعریف شه و شروع به انجامش کنی 1 ماه گذشته و انجامشم چند ماه وقت میگیره! پس به نظرم توکل به خدا کن و برو برا دفاع! البته باز خودتون میدونید!
با سلام. بنده فارغ التحصیل کارشناسی ارشد از دانشگاه صداوسیما هستم. الان امریه صداسیما هستم و در ضمن تعهد خدمت (دو برابر مدت تحصیل) هم به صداوسیما دارم. به تازگی با سازمانی برای انجام پروژه به توافق رسیدم و دارم پروپوزال می نویسم. سوالم اینه که شرایط من با توجه به امریه بودن و داشتن تعهد خدمت، برای استفاده از این طرح چگونه است؟(می تونم از این طرح استفاده کنم؟)

پاسخ:
سلام بر شما
وقتی شما امریه هستید، یعنی هیچ نوع کسری وارد نیست، حتی کسری بسیج فعال و ...! لذا احتمالا این کسری هم برای شما کارساز نیست! مگر اینکه سرباز صداوسیما باشید و نه امریه! البته باز تاکید میکنم که این فهم بندست و خودتون هم باز بپرسید.
سلام . من طرحی نظامی رو ارسال کرده ام و و نخبگان نیروهای مسلح موافقت کرده است ولی طرحی ک من ارسال کرده بودم نمونه اش رو نیروهای مسلح داشته و لذا با من بعد 9 ماه انتظار تماس گرفتن و گفتند که موافقت شده و شما می توانید مجری این سیستم بشوید ...
لذا سوالم این بود تسهیلات اینجانب چیا میتونه باشه از جمله سربازی و یا بعد از سربازی چه اتفاقاتی میفته ... از یزد هستم  کارشناسی کامپیوتر و گفته اند محل پروژه نیروهای مسلح یکی از سازمانهای زیرربطشان می باشد .. با تشکر ....

پاسخ:
سلام
راستش در این خصوص من بیش از چیزی که نوشتم (اینکه باید درخواست طرحتون رو بفرستید تا اوکی کنن) چیز دیگه ای نمیدونم.
با عرض سلام
من دانشجوی ارشد هستم پروژه گرفتم دفاع کردم ، اگر مقدار کسریم معلوم بشه و ثبت بشه و سپس من از ارشدم انصراف بدم، آیا پروژه م و کسریم میپره؟ خواهشا جواب بدبد خیلی واسم مهمه، من انصراف میدم تکلیفم چی میشه؟
پاسخ:
سلام
متاسفانه جوابش رو نمی دونم.
درود بر شما دوست عزیز.
برای مراجعه به سازمان های مربوط چه مدارکی مورد نیاز است؟
خیلی ممنون از مطالب مفیدتون
پاسخ:
با سلام
شما باهاشون تماس بگیر! اگر اوکی بدن، مدرکی بخوان، خودشون میگن که ببری
با عرض سلام و خسته نباشید
میخواستم بدونم که اگر یک دانشجوی دکترا پروژه کسر خدمت رو بگیره ولی در حین انجام دادنش از دکترا انصراف بده آیا پروژه کسرش رو لغو میکنن یا نه؟
پاسخ:
با سلام
منطقا وقتی یکیی دانشجوی دکتری باشه، یعنی فارغ التحصیل ارشده! لذا اگر پروژه بگیره و از دکتری انصراف بده همچنان مشمول قانون هست! چون فارغ التحصیل ارشده!
سلام
من پایان نامه ارشدم را که در زمینه پیل سوختی است دفاع کرده ام. چگونه می توانم با آن کسری بگیرم. لطفا راهنمایی کنید.
پاسخ:
https://bonyad.blog.ir/post/4
درود بر شما
از وبلاگ بسیار خوب و اطلاعات مفید شما بسیار سپاسگزارم.واقعا اطلاعات بدرد من خورد. فقط یه سوال : بنده ساکن یکی از شهرستان های استان اصفهان هستم.از کجا می تونم سازمان هایی رو که پروژه میدن پیدا کنم؟چون همه ی سازمان هایی که شما نوشته بودید تهران بودند.ممنون میشم اگه راهنماییم کنید.
بازم سپاس
پاسخ:
سلام بر شما
بنده در سوالی مشابه عرض کردم که تا اونجایی که میدونم همه سازمانهای شهرستان، شعبه ای از تهران هستن و شما باید با همین ها هماهنگ کنید و اگر شعبه ای در اصفهان داشته باشن، شما رو به اون ارجاع خواهند داد.
سلام
خسته نباشی
اگه نخبه وظیفه باشم باید علاوه بر انجام پروژه 16 ماه صبر کنم تا کارت پایان خدمت رو بهم بدن. درسته؟ حالا اگه قبلا طرح کسر خدمت هم انجام داده باشم. اونا رو از این 16 ماه کسر میکنن؟
پاسخ:
سلام
عزیز من 16 ماه انتظار رو نمیدونم! ولی طرح کسر خدمت چه ربطی داره به 16 ماه انتظار!!!!!
در ضمن برای نخبگان طرح جایگزین خدمت میدن و نه کسری خدمت!
سلام
آیا پروژه حتما باید مرتبط با رشته باشه؟
من رشتم مکانیک بیوسیستم (کشاورزی) هست. اما در زمینه برنامه نویسی کامپیوتر و شبیه سازی واردم. می تونم در اون زمینه پروژه بدم؟
پاسخ:
سلام
راستش بنده در قوانین در این خصوص چیزی ندیدم!
اما پیش فرض همه اینه که مرتبط با رشتتون کار انجام میدید، اما فهم شخصیم اینه که این موضوع هم کاملا تعاملی با سازمان هاست! ولی باز هم این موضوع را از سازمانها و خود بنیاد بپرسید!
با سلام خدمت مدیر محترم سایت
بنده اکثر نوشته های سایت را خواندم و از شما هم تشکر می کنم
من دانشجوی ترم 1 ارشد مهندسی هستم

اما چند شبهه و سوال داشتم:

1- آیا نخست باید موضوع پایان نامه ارشد را با دانشگاه هماهنگ کرد و سپس به سراغ بنیاد(یا موسسه مدنظر) رفت؛ یا اینکه اول باید موضوع پایان نامه را در بنیاد قطعی کرد و سپس در دانشگاه خویش پیگیری نمود؟

2- بنده که در حال حاضر از معافیت تحصیلی استفاده می کنم (در حین خدمت یا در شُرُف اتمام خدمت نیستم) و می خواهم 2 یا 3 سال آینده از کسر پروژه برخوردار شوم، در آینده با مشکلی مواجه نخواهم شد؟

3- اگر موضوع مرتبط با تخصص بنده در تماس با سازمان هایی که معرفی کردید، پیدا نشد؛ آیا باز می توان با مراجعه به بنیاد، امیدی به یافتن موضوعی مرتبط با تخصص داشت؟

4- آیا با رجوع مستقیم به بنیاد هیچ نتیجه ای نخواهیم گرفت؟

ممنونم از اینکه پاسخگوی سوالاتم هستید
پاسخ:
سلام بر شما
1- پایان نامه ربطی به کسری خدمت ندارد! اگر میخواهید از پایان نامه خود برای کسری خدمت استفاده کنید، یک راه این است که بعد از انجام پایان نامه، نتیجه را به سازمان ها پیشنهاد دهید تا اگر نیاز داشتند، به شما کسری دهند. راه دیگر آن است که قبل از تعریف موضوع پایان نامه با سازمان ها تعامل برقرار کنید و موضوع مورد نیاز آن ها را در صورت امکان به صورت پایان نامه نیز تعریف کنید.

2- منطقا نباید با مشکلی مواجه شوید. افرادی را نیز می شناسم که همین کار را کرده اند و مشکلی بر نخورده اند! اما نکته اینجاست که هیچگاه ثبات قوانین 100 درصد نیست!

3و4- بنده فهم خود از کمکی که بنیاد میکند را بیان کردم! مراجعه به آنجا قطعا ضرری نخواهد داشت!
سلام آقا
من یه سوال داشتم آقا این جواب ها رو از کجا میاری اگه تجربه شخصیت رو داری میگی که آخه منطقی نیست شرایط بقیه مثل شما باشه !!!!!!!
بی زحمت شفاف سازی کن که حد اقل بقیرو گمراه نکنی  عذر خواهی میکنم ولی اگه میخای به کارت ادامه بدی حداقل یه کم اطلاعات کسب کن
حتما جواب سوال رو بده ( تجربه شخصیته ؟؟؟؟؟؟)
پاسخ:
سلام بر شما
حقیر تو بخش «من و شما» نوشتم که یکی مثل شما هستم و صرفا یافته ها و دانسته های شخصیم رو که به مرور جمع شده به اشتراک میذارم!
هر سوالی رو اگر جوابش رو ندونم، به صراحت میگم که بلد نیستم که احیانا کسی گمراه نشه!
کل مقررات مربوط به کسری و ... رو هم واضح و شفاف گذاشتم و خیلی وقته که سوالایی که مطرح میشه تکراریه و به دلیل عدم مطالعه کامل بخش مقررات است!
نهایتا اینکه این مقررات صرفا شفاهی و سینه به سینه است یا جایی مکتوبش پیدا میشه یا نه نمیدونم، ولی اینایی که من میدونم همیناست!
نهایتا مجددا تاکید میکنم که هر آنچه در وبلاگ وجود دارد یافته های شخصی است و صرفا جهت کمک به دوستان است! در صورت دسترسی افراد بهتر است از منابع دیگر نیز اطلاعات جمع آوری نمایند.
ممنون از اینکه زود جواب میدی
شاید سوالم رو بد مطرح کردم
ببین من 8 ماه از خدمتم مونده، اونجایی که پروژه رو انجام دادم گفتن 6 ماه به این پروژه کسری تعلق میگیره، گرچه هنوز دفاع نکردم، به فرض که مثلا فردا من دفاع کنم میخوام بدونم روال اداری و نامه نگاریاشون چقدر طول میکشه؟
از بعد دفاع تا اینکه بنیاد به محل خدمتم نامه بزنه
پاسخ:
متاسفانه از این فاصله زمانی خبر ندارم!
ولی رفته بودم بنیاد، ظاهرا افرادی که میومدن دفاع میکردن، همون روز نامشون رو بهشون میدادن! ولی مطمئن نیستم!
به نظرم مستقل از این زمان، وقتی قراره به شما 6 ماه کسری بدن و 8 ماه از سربازیتون مونده، شما در اسرع وقت پیگیر دفاع باش!
با سلام و عرض ادب
دوست عزیز، بنده 8 ماه از خدمتم مونده و یه پروژه کسری انجام دادم ولی هنوز دفاع نکردم. میخوام بدونم از زمان دفاع تا ترخیصی حدودا چقدر زمان میبره؟
ممنون از راهنماییت
پاسخ:
سلام بر شما
متوجه سوال نشدم! شما دفاع میکنی و بر اساس اون، نامه کسری بهتون میدن و خوب از طول سربازی شما کسر میشه!
۲۶ آبان ۹۴ ، ۲۰:۰۹ حافظ حسینی
سلام 
من مقطع کارشناسی تموم کردم.و یک شرکت دانش بنیان کشت بافت گیاهی هیرکان تاسیس کردم با پدر و برادرم  و عضو موسس و هیئت مدیره و سهامدار هستم م نقش فعالی در شرکت دارم این شرکت که نوپا هست به من نیاز دارد.ایا برای کسری خدمت شرایط دارم.یا راهی هست به من پیشنهاد کنید
پاسخ:
سلام
بنده یه پست در خصوص شرکت های دانش بنیان گذاشتم!
لطفا اون رو مطاله بفرمایید.
بیشتر از اون حقیر اطلاعاتی ندارم!
۲۶ آبان ۹۴ ، ۱۳:۴۰ احســـــــان
داداشم فقط اگه میشه اون رشته های مجاز و غیر مجاز رو از تو برد سایت نخبگان پیدا کن واسمون و بذارش رو صفحه اصلی، این سوال خیلی هاست مطمئنم. من هرچی گشتم نبود چیزی!! قربون دستت.
پاسخ:
رام به بنیاد بیفته مینویسم و میذارم! اگر کسی از دوستان هم رفت و دید بهم بگه بذارم!
متاسفانه فرصت نشده برم!
سلام دوست عزیز خسته نباشی
آقا1 سوال داشتم، من دانشجوی ترم آخر کارشناسی ارشدم و برای گرفتن پروژه مستقیم  رفتم به سازمان ارایه دهنده پروژه ومدارک دادم و تشکیل پرونده انجام شد وپروژه را گرفتم حالا سوال من اینه که الان باید به ستاد نخبگان نیروهای مصلح برم و بگم که پروژه گرفتم یا نه؟
با تشکر از زحمات شما
پاسخ:
سلام بر شما
نه عزیز! همون سازمانی که باهاش کار میکنی، نامه بکارگیری شما رو میزنه به بنیاد و جوابش میاد!
فقط شما پیگیری کن که نامتون زده بشه و جوابش بیاد!
سلام مجدد داداش، حقیر یک سوال پایین پرسیدم در مورد اینکه چه زمانی برای اعمال کسری نخبگان باید اقدام کنی که جوابم را دادی. ببین من بخوام وضعیتم را تشریح کنم برات این هستش که پروژه اولم را 11 ماه کسری پیشنهاد دادن،پروژه دوم را در حال کار کردن هستم تا دو ماه دیگه تموم می شه اونم ایشا الله یک هشت ماهی بهم می دن. پنج ماه هم سابقه خدمت قبلی دارن. حالا داداش با این توصیفات من این ها را روی هم بذاریم بالاتر از 21 ماهی که گفتی می شه؟ بازم باید توی خدمت که رفتم اقدام کنم !!! یا علی 
پاسخ:
والا این خیلی شرایط خاصه!
دقیق نمیدونم! از بنیاد دقیقش رو بپرس، ولی احتمالا تا رفتی سربازی باید اقدام کنی!
سلام و خسته نباشید.
میخواستم بدونم اگر در فرم پروپوزال پروژه کسری خدمت یک سازمان، برنامه زمان بندی رو طوری بنویسیم که مدت اجرا مثلا 8 ماه باشه و قصدم این باشه که مثلا 13 یا 14 ماه کسری بگیرم. 1) آیا باید 8 ماه از تاریخ شروع پروژه که بنیاد نخبگان ن. ن. به سازمان مربوطه میده، گذشته باشه یا اینکه میتونیم پروژه رو در عرض یک ماه انجام بدیم و به سازمان مربوطه تحویل بدیم. 2) بنیاد نخبگان ن. ن. گیر نمیده که چرا متقاضی این قدر زود تحویل داده؟ 3) ضمنا آیا زودتر تحویل دادن پروژه باعث میشه که مثلا میزان کسری رو به جای 14 ماه بزنن 1 ماه (به اندازه مدت انجام پروژه) یا حالا بطور کلی آیا از مدت 14 ماه کم میکنن یا نه.
پاسخ:
سلام
عزیز جواب این سوال رو هم قبلا دادم!
ملاک سازمانیه که باهاش کار میکنه! میتونی مثلا 1 ماهه کارو تحویل بدی برای 20 ماه کسری بزنه!
ولی در نظر بگیر که فضا اینقدر نخبگانی نیست که فقط به خروجی شما توجه کنن و اگر سریع تموم کنی به احتمال بسیار زیاد مشکوک میشن!
ضمن اینکه خود بنیاد هم کسری نهایی رو چک میکنه و اونها هم همینطورن!
لذا منطقی تر اینه که در حدود زمان کسری که خواهی گرفت، رو پروژت کار کنی! تهش یه خورده کمتر!
البته اینها همش ذهنیت بندست و تصمیم نهایی با خودتونه!
با سلام و خدا قوت، می خواستم بدونم که بعد از اینکه نامه خاتمه کار را گذاشتی روی پرونده ات؛ چه زمانی کسری اعمال خواهد شد؟ قبل از خدمت هم می شه تقاضای اعمال کسری بنیاد را کرد یا باید حتما توی خدمت باشی؟ یا علی
پاسخ:
با سلام
پاسخ به این سوال داده شده است!
دقیقا 21 ماه منهای میزان کسری مانده به اتمام خدمت سربازی زمانی است که باید برای گرفتن کسری اقدام کنی!
یعنی اگر مثلا 5 ماه کسری داری! حدود 15 ماه که از سربازیت گذشت باید اقدام کنی!
سلام...
من ارشد زمین شناسی مهندسی میخونم،ترم 3.
خواستم بدونم از طریق چه سازمانی میتونم به دریافت پروژه اقدام کنم.
لازم به ذکره که از نظر فعالیت رشته من با گرایش ژئوتکنیک عمران شباهت زیادی داره.
ممنون
پاسخ:
سلام
لطفا قبل از طرح سوال مطالب موجود در وبلاگ را با دقت بیشتری مطالعه بفرمایید!
با سپاس

سلام خدمت دوستان عزیز

یه سوال داشتم از خدمتتون

رشته من حقوقه و میخوام یه پروژه بگیرم که ۲ ۳ ماه کسری داشته باشه آخه ۹ ماه از خدمتم مونده.خیلی جای بدی افتادم.از کجا میتونم یه پروژه بگیرم که زود بتونم مراحلشو طی کنم؟اگه کمکم کنید ممنون میشم.

پاسخ:
سلام
احتمالا باید پروژه ترجمه بگیرید! من شنیدم دانشگاه امام حسین پروژه ترجمه میداده!
با سلام
من چندی پیش پروژه کسری خدمت برداشته بودم و بعد از چند ماه کار کردن به این نتیجه رسیدم که پروژه قابل حل نیست. در نتیجه اقدام به انصراف از انجام پروژه کردم. می خواستم بدونم با انصراف از این پروژه میتونم از سازمان دیگه ای پروژه کسری خدمت بردارم یا نه؟
ممنون
پاسخ:
با سلام
راستش نمیدونم!
سلام
من تقریبا 21 ماه کسری دارم ولی هنوز نرفتم دنبالش
1- حتما باید تو آموزشی باشم برم دنبال کارای اداریش؟
2- این 21 ماه رو بهم کسری میدن؟
3- اگه 21 ماه باشه باید آموزشی برم یا نیاز نیست ک برم؟
پاسخ:
سلام بر شما
آموزشی رو که باید برید، حتی اونایی که عضو بنیاد ملی نخبگان هستن هم آموزشی رو میرن!
دادن یا ندادن  21 ماه بستگی به دفاع شما و حال اون فردی داره که با شما صحبت میکنه!
تا اونجا که میدونم باید سرباز باشید و بعد برای پیگیری کسری اقدام کنید!
سلام. من دوتا پروژه گرفتم و یکیشو انجام دادم و 8 ماه نامه کسری گرفتم و دومی رو هم داشتم انجام میدادم رفتم سربازی و متاسفانه افتادم زاهدان و دیگه قادر به اتمامش نیستم! الان اگه بخام برم و همون اولی رو دفاع کنم باید چیکار کنم و چه مدارکی میخاد و دومی رو باید برم کنسل کنم؟
ممنون فقط سریع بهم جواب بدید.
پاسخ:
سلام
برای دومی، سازمانی که باهاش کار کردید، عدم نیاز میزنه و کنسلش میکنه! بعدش میرید از اولی دفاع کنید.
مدارک لازم رو نمی دونم!
سلام با عرض خسته نباشید بابت وبلاگ  ک واقعا زحمت کشیدید من. نظرات رو خوندم ولی راجع ب حسابداری چیزی ندیدم، ایا پروژه برای رشته حسابداری هم تعریف میشه؟ و کلا در
زمینه های کاری تو سطح رشته حسابداری اطلاعی دارین چون کلا موضوع های رشته ما مطالعات کتابخانه ای محسوب میشه تا ساختی یا اکتشافی، من پایان نامه ام رو.دفاع کردم، و الان مشغول چاپ مقاله م هستم.که تا یکماه اینده فارغ التحصیل میشم،،،، تشکر،،،،
پاسخ:
سلام
روی برد بنیاد لیست رشته هایی که پروژه نمیدن نصب شده! یادم نیست حسابداری توش بود یا نه!
اینکه رشته شما صرفا مطالعات کتابخانه ای داره دلیلی نیست و شاید پروژه بهش تعلق بگیره! باید اون لیست رو روی برد بنیاد ببینید!
سلام. خسته نباشید بابت وبلاگ بسیار خوب و مفیدتون
اجرتون با آقا اباعبدالله (ع)
میخاستم بپرسم اگر که پروژه کسری مثلا 7 یا 8 ماه رو گذرونده باشیم و بعد جزو بنیاد ملی نخبگان بشیم. آیا این پروژه کسریو هم درنظر میگیرن یا خیر؟ 
به عبارت دیگه الان که پروژه های جایگزین بنیاد 16 ماهه شده اگه از قبل یه پروژه کسری 7 یا 8 ماهه داشته باشیم، ایا دوباره باید یه پروژه 16 ماهه انجام بدیم واسه بنیاد ملی نخبگان یا اون کسریو هم تاثیر میدن؟
با تشکر فراواااان

پاسخ:
سلام بر شما
وقتی جزو بنیاد ملی نخبگان می شوید، به شما 1 عدد پروژه «جایگزین» تعلق میگیره که معمولا سخت تر از پروژه های کسریه و البته این موضوع مجددا به سازمانی ربظ داره که باهاش کار میکنید! چون من کسی رو میشناسم که کار نسبتا ساده هم به عنوان جایگزین ورداشته!
به نظرم شما با همون سازمانی که برای کسری کار کردید تعامل کنید و یه پروژه ساده دیگه ولی به عنوان جایگزین براشون انجام بدید.
سلام دوست عزیز، ممنون از مطالب مفیدتون؛ اجرتون با آقا صاحب الزمان(عج)
1- توی آیین نامه بنیاد که گذاشتین اشاره ای به تعداد پروژه ها نشده و گفته شده که هرچقدر بخوان میتونن پروژه انجام بدن.
2- من دانشجوی ترم1 ارشد مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی هستم، به نظرتون کدوم سازمان هم پروژه خوب ارائه میده و هم به قول خودتون زیر حرفش نمیزنه و سوء استفاده نمیکنه؟
3-پس اولین کار اینه که من به تمام دستگاه ها زنگ بزنم و بعد هماهنگی اولیه پاشم برم تهران و از اون سازمان نامه رو بگیرم و ببرم بنیاد؟
پاسخ:
سلام بر شما
1- همونطور که گفتم تعداد پروژه ها به قولی نا محدود و به قولی حداکثر 2 عدد است.
2- همونطور که گفتم نسبت به سازمان ها شناختی ندارم!
3- اولین کار همینه که گفتید! ولی نامه رو امکان داره خود سازمانه به بنیاد بزنه! ولی کلا بعد از هماهنگی باهاش و زدن نامه تعامل شما با اون سازمان شروع میشه!
سلام وخسته نباشید سوالی داشتم از خدمتتون اینکه
من الان دانشجوی ارشد هستم  به دانشجوی ارشد پروژه میدن
پاسخ:
سلام
بلی!
دوستان لطفا قبل از طرح سوال، کمی مطالب را مطالعه بفرمایند. تشکر
سلام 

من دانشجوی ارشد اقتصاد توی اروپا هستم. میتونم از این کسری استفاده کنم؟
کدوم سازمان، شرکت یا دانشگاهی رو پیشنهاد میدین؟

با توجه به اینکه من الان ایران نیستم مثلا پدرم میتونه بره دنبال کارای نامه و اداری؟
پاسخ:
سلام
محدودیتی برای انجام پروژه وجود ندارد.
متاسفانه بنده نسبت به این سازمانها شناختی ندارم.

به نظر حقیر واقعیت سازمان های کل کشور هنوز به این بلوغ نرسیدن که بتونن از دور کار پژوهشی تعریف کنن، گزارش بگیرن و به سرانجام برسونن، لذا تصور بنده اینه که نشدنیست! البته امتحانش ضرری نداره!
۱۳ مهر ۹۴ ، ۱۱:۳۶ مصطفی دادگر
سلام
بنده عضو بنیاد ملی نخبگان هستم
و فارغ التحصیل کارشناسی رشته ی برق
میخواستم ببینم میتونم از تسهیلات نخبگان نیرو های مسلح استفاده کنم
یعنی انجام پروژه به جای خدمت سربازی؟
شرایط ش رو هم میشه توضیح بدید مثل معدل یا مدرک تحصیلی و...
با تشکر
پاسخ:
سلام
وقتی عضو بنیاد هستید برای شما پروژه جایگزین خدمت تعریف می شود و نه کسری خدمت، یعنی یک پروژه کل دوره سربازی می شود.
از طریق سامانه ثریا ذیل بنیاد ملی نخبگان ثبت نام کرده و درخواست خود را ثبت نمایید.
تنها شرط برای نخبگان ظاهرا پویایی است. فکر میکنم در دوره کارشناسی بالای معدل 16 باشد ولی دقیقش را در سایت اعلام کرده است.
با سلام ، ببخشید من گلایه ای از بنیاد نخبگان نیروهای مسلح داشتم.من پروژه ای را برای یک سازمان انجام دادم و نامه خاتمه طرح هم برام زدن. بعد خودشون گفتند این نامه خاتمه طرح را می فرستند. بعد من به حساب حرف اونها که می تونی پروژه دوم را بگیری، رفتم پروژه دوم خود را گرفتم و نامه اش را از مرداد زدند. بعد حالا کاشف به عمل اومده که نامه خاتمه پروژه اولم را بنیاد گم کرده و من باید تمام مراحل را برای اخذ پروژه دومم مجددا انجام بدم . واقعا این دیگه چیه؟ واقعا متاسفم . ضمنا خواهشمند است ساعات کار بنیاد را نیز بنویسید.ممنون
پاسخ:
سلام بر شما
ساعت کاری در صفحه زیر نوشته شده است. به ادعای خودشان 8 الی 13 است اما به نظرم اگر دیرتر از 8 میرسیدی نرو و یه روز دیگه برو، چون غلغله است!
http://bonyad.blog.ir/page/%D9%85%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%84-%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C

سلام

من فارغ التحصیل کارشناسی برق هستم و الان هم دفترچه پست کردم و برای برجه 2 اعزامم.حالا تازه فهمیدم که میشه با پروژه کسری خدمت گرفت و الان این به نظرم رسید که زنگ بزنم یک پروژه بگیرم کار کنم بعد بهمن ماه بروم دانشگاه ازاد ثبت نام کنم که دانشجوی ارشد بشوم بعد که کسری را گرفتم از دانشگاه انصراف بدهم و به سربازی بروم .ایا به نظر شما شدنی است این کار؟

و این که سازمان ها خودشان موضوع میدن؟

پاسخ:
سلام بر شما
راستش یه بخشی از قضیه ارشد بودنه، یه بخشیش هم سطح علمی! یعنی باید بتونید از عهده کاری که میسپرن بر بیاید.
ولی در مجموع اینکه میگید! والا نمیدونم اگر بنیاد نخبگان نیروهای مسلح بفهمه چیکار میتونه بکنه!

سازمان ها تعاملی موضوع رو می بندن!
با سلام و تشکر از راهنماییهای راهگشاتون 

اما سوال:

اگر یک قسمت از خدمت را قبل از قبولی در دانشگاه رفته باشیم ( در قالب امریه)  مجموع کسری های پروژه ها و خدمت قبلی باید 24 ماه بشه یا 21 ماه؟
مثلا 15 ماه امریه رفتم وسط امریه دانشگاه قبول شدم الان باید 6 ماه کسری بگیرم یا 9 ماه؟


با تشکر
پاسخ:
سلام بر شما
راستش من قانون امریه رو دقیق نمیدونم ولی ظاهرا جاهایی که امریه میگیرن، کل مدت سربازی، یعنی 21 ماه رو باید برید و کسری های مختلف اعم از سابقه بسیج و پروژه کسری و ... تاثیری در مدت سربازی نداره!
این موضوع را باید با جایی که امریه هستید هماهنگ کنید.
سلام...خسته نباشید ببخشید میشه بگید برای انجام پروژه مربوط به نخبه وظیفه کدوم سازمان اسون تره؟
پاسخ:
سلام
والا نمی دونم!
سلام و با تشکر از وبلاگ بسیار عالیتون
من یه پزشک تازه فارغ اتحصیل شده هستم 
هنوز دفترچه خدمت هم نگرفتم و احتمالا اعزام آموزشی اسفند 94 یا اردیبهشت 95 بیفته 
به نطرتون الان اقدام کنم؟ زمان مناسبیه؟ 
راهنمایی خاصی برای پزشکان دارید؟
ممنون
پاسخ:
سلام بر شما
راستش بنده در خصوص پزشکان هیچ اطلاعاتی ندارم!
در خصوص زمان اقدام هم هر چی زودتر، بهتر خواهد بود و حین خدمت هم میشه روی پروژه کار کرد!
سلام دوستان.دو سه ماه پیش سردار اشتری طی مصاحبه ای گفته بودند که اگر اختراع سربازان مخترع دارای جنبه های ملی و کشوری باشد، منجر به معافیت مخترعان از خدمت سربازی می شود و اگر اختراع در سطوح پایین تری باشد شامل تخفیف طول مدت خدمت سربازی می شود. سوال من این هست که آیا این قانون در حال حاضر عملی میشه؟ و نحوه عملی شدن آن به چه نحوی هستش؟ آیا منظورشون همون روال مربوط به بنیاد ملی نخبگان هست که باید اختراع رو در جشنواره بنیاد شرکت داد و مقام آورد و یا اینکه یک قانون کلی هستش و نحوه کسر خدمت آن مجزا از بنیاد ملی نخبگان هست؟
ممنون
با سلام
بنده از طریق یکی از سازمانها اقدام کرده ام و پروپوزال پیشنهادی هم مورد تایید آنها قرار گرفته و مدارک سجلی را نیز تحویل داده ام. آنها این مدارک را بهم دادن که ببرم سازمان نخبگان نیروهای مسلح. مدارک را هم آنجا تحویل دادم. حالا میخوام بدونم که این فرایند چقدر طول میکشه که نیروهای مسلح تایید کرده و من نگارش پروژه را شروع کنم؟
پاسخ:
سلام بر شما
این فرآیند برای خود من حدود 1 ماه یا یکم بیشتر طول کشید اما به من گفتن که نمی خواد منتظر نامه بکارگیری باشی و مشکلی هم پیش نیومد!
یعنی میخوام بگم اگر نامت رو زدن و بردی بنیاد، میتونی این زمان رو از دست ندی و مقدمات کار رو شروع کنی!
با سلام و با تشکر از سایت بسیار خوبتون

بنده دانشجوی ارشد ترم 1 هستم و در مورد کسری چند تا سوال دارم و ممنون میشم پاسخ بدید.
- به نظرتون به من که الان ترم 1 هستم پروژه میدن؟
- میخوام اگه بشه با یه شرکتی بر دارم که خیلی سخت گیری نکنن، شما برای مکانیک یا هوافضا چه شرکتی رو میشناسین؟
- به نظرتون از یه جایی مثلا امام حسین پروژه ترجمه بردارم؟ چون گفته بودید زیاد کسری نمیدن به خاطر همین میخوام بدونم ارزش داره یا نه؟

ممنون میشم زودتر جواب دید.

با تشکر فراوان
پاسخ:
سلام
بله! به شما هم پروژه میدن!
من راستش نسبت سازمان ها رو با رشته ها نمیدونم، ولی در خصوص هوافضا چند تا از سازمان ها اسمشون مرتبط بود.
ارزش پروژه ترجمه هم به خودتون بستگی داره! بیش از چیزی که گفتم اطلاعاتی ندارم!
اگر توان کار ساختی دارید، چون خروجی قابل رویت براشون مهمه، به نظرم کار ساختی بگیر! چون اینطور که میگن 10-12 ماه رو راحت براش میدن! ولی بالاخره سختی خودش رو هم داره!
سلام.کسی اطلاع از پروژه کسری خدمت برای فارغ التحصیلان رشته زمین شناسی داره؟ من کارشناسی ارشد زمین شناسی اقتصادی دارم.ممنون میشم اگه راهنمایی کنید.
پاسخ:
سلام
تا اونجایی که تو ذهنمه به رشته زمین شناسی پروژه نمیدن! ولی مطمئن نیستم! لیست رشته هایی که بهشون پروژه نمیدن روی برد بنیاد هست!
سلام
آقا اگه دوتا 8 ماه کسری پروژه کسر خدمت بنیاد نخبگان نیروهای مسلح رو داشته باشی و از اون طرف هم 6 ماه کسری بسیجی هم داشته باشی تکلیف چی میشه؟؟
با توجه به اینکه جمع اینا از 21 رد میکه!
و اینکه برای تشکیل پرونده کسری 6 ماه بسیج باید گواهی اشتغال به خدمت داشته باشی یعنی باید سرباز باشی تا کسری بسیج اعمال شه
یعنی با این تفاسیر باید یکی دوماه الکی رف سربازی؟؟؟؟ 
پاسخ:
همانند سوال قبلی، پاسخ در دست بررسی است!
در صورت یافتن پاسخ، برایتان ایمیل خواهد شد!
سلام دوست عزیز
اولا که تشکر میکنم که همچین سایتی را راه اندازی کردی بدون هیچ چشمداشت
که امروزه کم پیدا میشه!!!
ثانیا خسته نباشی به خاطر پاسخ به سوالات

من تقریبا تمامی سوالات رو خوندم و  میشه گفت سوال م شبیه به سوال کاربری به نام امیر هست:
من دانشجوی دکتری سال دوم هستم که سابقه 15 ماه خدمت رو دارم
حالا اگر یه پروژه 6 ماهه بگیرم و با کسریش موافقت بشه،میتونم همون موقع اعمال کنم و درخواست صدور کارت پایان خدمت رو بدم؟؟
یا باید صبر کنم که درسم تموم بشه و اونجا کسری رو اعمال کنم؟؟؟
(که اگر شق دوم درست باشه، دیگه گرفتن کسری برای امثال من اهمیت زیادی نداره)

باز هم سپاسگزار به خاطر همچین کار خیری.
با تجدید احترام
ایمان
پاسخ:
سلام بر شما
ممنون از لطفتون! ولی اینقدر گفته شد بدون چشم داشت که من یواش یواش دارم به فکر ایده های با چشم داشت میفتم! :)

در خصوص سوالتون باید بگم جوابش رو دقیق نمی دونم ولی چون سوال متداولی بوده پیگیر هستم که جوابی براش پیدا کنم!
در روزهای آتی جوابش رو که پیدا کنم خواهم گذاشت!
برام ایمیل هم بفرستید که جوابش رو فهمیدم، برا شما هم بفرستم! یا چند روز دیگه دوباره وبلاگ رو چک کنید که اگه جواب رو گذاشته بودم، ببینید!

سلام ، چرا به هر کدوم از این سازمان ها زنگ میزنیم میگن کسری واسه مهندسی نفت نداریم ؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ:
سلام
راستش من بی تقصیرم! :)
۲۲ شهریور ۹۴ ، ۲۳:۱۹ مدیریت سایت
(انتقال سوالات مطرح شده در جاهای دیگر)

سلام
من یه پروژه رو تموم کردم.6 ماه کسر خدمت پیشنهادی از طرف سازمان به بنیاد ارسال شد که باید برم ذفاع کنم.بااحتساب این 6ماه خدمتم تموم میشه.به نظرتون باید چه کار کنم که بتونم هر 6ماه رو بگیرم.اخه بعضی از بچه ها میگن این 65 ماه رو کم میکنن.
پاسخ:
(پرسیده شده در 6 شهریور 94)
سلام
راستش من خودم دفاع نکردم! من هم شنیدم که میزنن تو سرش و کمش میکنم!
یه پیشنهاد که یکی از رفقا هم پیگیرش بود اینه که اگه با سازمانی که ازش پروژه گرفتید هماهنگ هستید بگید که مثلا به جای 6 ماه، 7 یا 8 ماه براتون بزنه که بعد از کسر همون 6 ماه رو بهتون بدن! بهشون هم بگید که شما کلا 6 ماه کسری نیاز دارید و بیشترش بدردتون نمیخوره! شاید باهاتون همکاری کنن!
۲۲ شهریور ۹۴ ، ۲۳:۱۸ مدیریت سایت
(انتقال سوالات مطرح شده در جاهای دیگر)

سلام و وقت بخیر
زمستون 92 تا تابستون 93 رو یه پروژه مدیریتی کار می کردم تو صا ایران. بعد وسط طرح شخص رابطمون گفت دیگه نیازی به پروژه نداریم و از اولویت سازمان خارج شده. کار نداریم که من 50 - 60 صفحه تایپ کرده بودم. الان میخوام دوباره پیگیری کنم. نمیدونم تکلیف پروژه قبلی چی شده؟ برم خلیل زاده دوباره پروژه بگیرم؟
فارغ التحصیل رشته MBA هستم تا اعزامم دو ماه زمان هست.
ممنون میشم راهنمایی کنید
پاسخ:
(پرسیده شده در 7 شهریور 94)
سلام
دوست من اگر پروژه ای متوقف بشه، حتما اول باید نامه توقفش رو بزنن و بعد شما بتونید پروژه دیگری رو شروع کنید! چون به طور همزمان روی یک پروژه بیشتر نمیشه کار کرد!
لذا به نظرم شما از صاایران پیگیری کن که یا یه پروژه دیگه بهت بدن، یا نامه توقف طرحت رو بزنن! به طور همزمان هم از سازمان های دیگه واسه پروژه پیگیری کن! فقط تا زمانی که نامه توقفت ارسال نشده، بگو نامه پروژه جدیدت رو نزنن! این جوری زمان رو از دست نمیدی و تا نامه توقف رفت و ثبت شد، نامه شروع به کار مجددت رو هم میزنی!
بعلاوه اینکه در دوران  خدمت میشه روی پروژه کسری کار کرد! برای همین خیلی نگران نباش که نتونی پروژه بگیری!
ولی سریعتر اقدام کن، چون جلو رفتن این فرآیندهای ادارای تو کشور ما خیلی کندتر از این حرفهاست!
سلام
سوال بنده اینه که حتما باید سرباز باشی و آموزشی تموم شده باشه تا بتونی کسریهاتو نهایی کنی ؟
یا اینکه کارت سبز سربازی فقط داشته باشی کافیه ؟ یا اینکه اصلا این هم لازم نیست؟
بعد پروژه زیر 9 ماه شنیدم دفاع نداره . یعنی فقط داخل همون سازمان باید نهایی شه و برای دفاع به بنیاد نمیری؟

ممنونم
پاسخ:
سلام
ببخشید اگر پاسخ یکم دیر شد! سفر بودم و به اینترنت دسترسی نداشتم!
همونطور که گفتم زمان دفاع 21 ماه منهای مدت کسری پیشنهادی است! یعنی اگر 6 ماه کسری پیشنهاد شده باشه، بعد 14-15 ماه باید واسه دفاع اقدام کنی!
اگه کارت سبز داشته باشی و کل مدت سربازیت رو هم کسری گرفتی باشی، یه مورد بعیده که راستش من تاحالا ندیدم! لذا بهتره این مورد رو از خود بنیاد بپرسید!
در خصوص دفاع هم هونطور که در جای دیگه ای گفتم، اینطور که قول معروفه قبلا زیر 9 ماه دفاع نمیخواست، اما الان زیر 6 ماه دفاع نمی خواد!
با سلام و تشکر بابت این وبلاگ خوب
من دانشجوی سال سوم دکترا هستم و در حال حاضر در حال گرفتن پروژه کسری.
میخواستم بدونم من اگر پروژه رو انجام بدم در حین تحصیل میتونم دفاع کنم از پروژم یا باید بزارم برای بعد از تحصیل و این که اگر دفاع کنم و کسریم مشخص بشه الان تو سیستم ثبت میشه یا بعد از تحصیل میتونم ثبتش کنم؟
ممنون
پاسخ:
سلام بر شما
عزیز بعد از اتمام پروژه، سازمان مربوطه یه زمان پیشنهادی برای کسری میده!
زمان دفاع شما زمانیه که سربازی رفته باشید و به اندازه کسری پیشنهادی تا انتهای سربازیتون مونده باشه!
سلام داداش بنده رشته حسابداری هستم میشه بگید  به کجا باید زنگ بزنم اگه خصوصی  بگید ممنون میشم توی لیست شماره پنج بود فکر کنم اونجا متنی در مورد اقتصاد بود ممنون میشم توضیح بدهید
پاسخ:
سلام
بنده راجع به حسابداری جایی رو نمیشناسم!
اگر کسی میشناسه، برام بفرسته تا بذارم روی وبلاگ!
سلام .روز بخیر
ببخشید بنده یک پروژه کسر خدمت گرفتم و تمام شد ونامه بنده تیرماه زده شد. من دانشجوی دکتری سال دوم هستم و سه سال دیگه فارق التحصیل میشم. متاسفانه شنیدم امکان گم شدن مدارک هست. به نظرتون من چه کار کنم این مشکل پیش نیاد برای بنده ؟ و همچنین ایا اگه سال دیگه این قانون برداشته بشه من که پروزه رو انجام دادم تکلیفم چی میشه به من ایا کسرب میدن یا خیر.ممنون
پاسخ:
سلام بر شما
گم شدن مدارک دست شما نیست و کاری نمیشه کرد که پیش نیاد! در واقع یه چیزیه که بر حسب شانس برای اندکی از افراد میتونه رخ بده!
اگر احیانا نامه کسری شما گم بشه، سازمانی که باهاش کار کردید میتونه دوباره نامه بزنه ولی برای اطمینان بهتره از نامتون یک نسخه کپی بگیرید و پیش خودتون نگه دارید!
اگر قانون برداشته بشه، قطعا قبلی ها مشکلی براشون پیش نمیاد! این چیزیه که همیشه گفتن! مگر اینکه اتفاق ویژه ای بیفته که بعیده!

سلام
با تشکر از این سایت مفید
من دانشچوی کارشناسی ارشد عمران خاک و پی هستم
تا چند روز دیگه باید موضوع پایان ناممو انتخاب کنم
من از کجا باید اطلاعات کسب کنم که چه موضوعی بردارم که مرتبط با بنیاد نیروهای مسلحه و طبق اون پایان نامه کسری بگیرم.
یعنی جایی یا سایتی باشه که من پروزه های مرتبط با اون رو توش نگاه کنم تا طبق اون موضوع پابان نامه انتخاب کنم.
توروخدا کمکم کنید وقتم کمه
پاسخ:
سلام بر شما
ببین عزیزم این توقع شما خیلی سطح بالاست! همین لیست ساده که من گذاشتم رو این وبلاگ رو نذاشتن، حالا می خوای لیست پروژه های مرتبط با عمران رو بذارن!!!!!
فرآیند منطقیش اینه که بری با یکی از این سازمان ها صحبت کنی و چند تا پروژه نمونه ببینی و فضای کلی پروژه هایی که تعریف می کنن رو بفهمی و بتونی مرتبط کار تعریف کنی!
یه راه سریعتر اینه که یکی دو نفر که تو دانشگاه خودتون، تو رشته خودت پروژه گرفتن رو پیدا کنی و باهاشون صحبت کنی (البته میدونم که احتمالش کمه!)
در مجموع بعیده تو چند روز بتونی موضوعت رو خیلی مرتبط ببندی! مگر اینکه یکم در حد 1 هفته الی 10 روز عقب بندازی که وقت مراجعه و تماس با این سازمان ها رو داشته باشی!

اما نکته ای که به ذهنم میرسته اینه که پروژه های کسری خدمت باید مرتبط با حوزه امنیتی باشه! اگر میتونی خودت خلاقیتی بزنی که یه ربطی بین حوزه عمران و امنیت و پدافند غیر عامل برقرار کنی، حتما این کار رو انجام بده! (مثلا من خلاقیت تخیلی بزنم!!! طراحی سیاه چاله های مستحکم در برابر حملات هوایی !! یا طراحی یه سازه زیر زمینی (مثل فوردو) برای مراکز حساس نظامی و خلاصه تو این فضاها! چیزایی که خودشون کاربرد نظامی ندارن، ولی از جنس پشتیبانی و امنیتی هستن!)
ایشالا که موفق باشی! بازم سوالی بود در خدمتم! :)
با سلام
اینجانب در حال تحصیل در دوره ی کارشناسی پیوسته ی بیوتکنولوژی هستم.
ترم ۸م و بدلیل مشکلاتی تا ترم ۱۲ زمان تحصیل طول خواهد کشید و می توانم از معافیت تحصیلی استفاده کنم. سوال من این است که چگونه می توانم با ارائه ی پروژه در این مقطع تحصیلی از کسری خدمت و معافیت استفاده کنم؟

با تشکر فراوان از شمت
پاسخ:
با سلام
در دوره کارشناسی نمی توان پروژه کسری گرفت!
لطفادر مورد جلسه ی دفاع توضیح بدید


کمک
پاسخ:
بنده هنوز دفاع نکردم!
اگر کسی دفاع کرده، برام بفرسته که بذارم در جواب این بنده خدا!
سلام. ممنون بابت راهنماییت 
پسفردا دارم میرم تو آزمون ترجمه دانشگاه امام حسین شرکت کنم. سطح زبانم خیلی خوبه اما یکی از بچه ها ته دلمو خالی کرد گفت کسری ترجمه کمه! در حد 3-4 ماه. میخواستم ببینم اگه ببینن سطح زبانم خوبه ممکنه متن سنگینتر و در نتیجه کسری بیشتری بدن؟
پاسخ:
سلام
ایشالا موفق باشی! ولی اینکه کمه یه قول معروفه و چیزیه که اتفاق افتاده!
در واقع پروژه های ترجمه معمولا 3-4 ماهن، کارهای کتابخونه ای معمولا 5-6 ماه و کارهای ساختی 10-12 ماه! اما شما چونت رو بزن! ولی بالاخره همین 3-4 ماهم غنیمته! تهش میدی بیرون و خودت وقت زیادی نمیذاری!
سلام داداش گلم
من یه سوال اساسی دارم که واقعا جوابش میتونه تاثیر زیادی تو زندگیم داشته باشه
اونم اینکه من دوتا پروژه ی خیلی خیلی قوی و عملی که نیاز اساسی کشور هم هستند رو واسه یکی از سازمانایی که کسری میدن انجام دادم. اما در ازاش پول اندکی هم گرفتم اما بیشتر، کسب تجربه و سابقه کارش مد نظرم بود
حالا سوالم اینه که میشه از این پروژه ها کسری گرفت؟ بخدا اصن بگم چقدر پول گرفتم خندت میگیره! اگه تقسیم بر ماه هایی که واسشون وقت گذاشتم بکنی، کمتر از 500 تومن در ماه میشه!
پاسخ:
سلام بر شما
راستش چیزی که وجود داره اینه که میشه نتیجه پایان نامه یا کار تحقیقاتی که مستقل انجام شده رو به این سازمان ها ارائه داد و در صورت تایید علمی و مورد نیاز بودنشون، میشه ازشون کسری گرفت!
اینکه شما دقیقا برای همین سازمان ها کار کردید، یه اتفاق نادر به نظر میرسه! اما به نظر فهمیدن جواب سوالتون خیلی راحت باشه! تو هر کدوم از این سازمان ها یه بخشی هست که متولی تعریف این پروژه های کسریه! این بخش رو توی اون سازمانی که باهاش کار کردید پیدا کنید و از اون بپرسید که امکان این کار وجود داره یا نه!
اگر گفت میشه که خوب به نتیجه رسیدید ولی اگر گفت نه به نظرم هنوز یه راه دیگه پیش پای شما وجود داره و اون اینکه یه سازمان دیگه ای رو پیدا کنید که تو زمینه مرتبط با پروژه شما، پروژه تعریف می کنه! بعد کارتون رو به عنوان یه کار تحقیقاتی بهشون ارائه کنید و مجابشون کنید که برای این کارتون کسری در نظر بگیرن!
موفق باشید!
دوسته خوبم ممنون که سوالای طولانیم رو جواب دادی
الان من خودم دانشجوی ارشدم ولی یکی از دوستای لیسانسم که همون لیسانس رو فقط خوند و ارشد اصلا نرفت و داره میره سربازی، یه پروژه زبان گرفته و داره ترجمه میکنه :|
مگه نباید حتما دانشجو یا فارغ ارشد باشه؟
این با لیسانس گرفته...
:|
پاسخ:
والا من تا حالا نشنیدم! تو هیچ مصاحبه و اعلامی هم به چشمم نخورده! یه بار حرفش بود که برای لیسانس ها هم فراهم بشه، ولی بعدش یوهویی گفتن که حداقل باید فارغ التحصیل ارشد باشن (یعنی دانشجوی ارشد هم نمیشه!) که البته باز بعدش شد همون داشنجوی ارشد به بالا!
خلاصه نمی دونم داستان این دوست شما چیه! خوب از خودش یه آمار بگیر ببین چی میگه!
۰۷ شهریور ۹۴ ، ۱۱:۲۰ محسن پورجعفر
سلام مجدد
لیست شرکت ها به تفکیک رشته ها هم توی بنیاد نوشته؟ مثلا برای رشته عمران و ...؟ چون واقعا از اسماشون نمیشه تشخیص داد
پاسخ:
سلام
نه متاسفانه! چنین لیستی نیست!
یکی سرهنگی تو بنیاد نشسته! اون میتونه بهت تقریبی بگه! فقط برای اینکه اونو ببینی باید از اول صبح بری و تمام پروسه ای که نوشتم رو دنبال کنی که نوبتت برسه و باهاش 2 دیقه صحبت کنی!
لذا به نظرم تماس تلفی راحت تر باشه!
سلام دوست عزیز
میشه هم پروژه کسری خدمت گرفت (رشته م عمرانه) و هم یک کار ترجمه؟
ینی جداگونه
اول باید کدوم رو گرفت؟
ارزش گذاری شون یکسانه توی میزان کسری دادن؟
این کار ترجمه رو به هرکسی میدن یا باید فقط رشته ت زبان باشه؟
متن هاش رو فقط کافیه بشینیم پای دیکشنری و وقت بذاریم و ترجمه کنیم یا کار خاص دیگه ای هم داره؟
حتی میشه پول داد بیرون انجام بدن؟
من دانشجوی ارشد عمران هستم

توی اون لیست شرکت هایی که گذاشتی به اونا هم واسه ترجمه میشه پیشنهاد بدیم یا اونا فقط واسه پروژه هاس؟
کلا واسه گرفتن پروژه نیاز به رزومه و معدل خاصی هست؟  و البته پارتی؟

ممنون میشم به همه ی سوالا جواب بدی!
:)
پاسخ:
سلام بر شما
کلا ترکوندی رفت با این سوالات! :))
میشه هم پروژه کسری گرفت هم ترجمه! در واقع ترجمه هم یک پروژه است!
پروژه گرفتن نوبت نداره! فقط این قانون هست که تا پروژه اول تمون نشه، دومی رو نمیتونی شروع کنی! به این هم توجه کن که با این همه مشغولیت های زمانی تو ارشد، احتمال اینکه به طور عملیاتی بیش از یک پروژه برسی انجام بدی خیلی کمه! بعلاوه اینکه برای ترجمه هم کسری در حد 3-4 ماه میدن! لذا منطقی تر اینه که اول اون تخصصی رشته خودت رو انجام بدی! مگر اینکه بخوای عشقی یه کاری کرده باشی و 3-4 ماه کسری بگیری!
تا اونجایی که میدونم پروژه ترجمه کم میدن! ولی نیاز نیست حتما رشتت زبان باشه، ولی متنی که میدن مرتبط با رشته خودتونه!
میزان سختی متنش رو نمیدونم! یه بنده خدایی که رشتش زبان روسی بود، اگر اشتباه نکنم داشت رو ترجمه کاتالوگ یه هواپیما کار میکرد!
احتمالا بشه داد بیرون که ترجمه شه! فقط اینکه باید هزینه ترجمه بدی و بعلاوه اینکه حتما باید خودتم بخونیش که برای دفاع به متن و ترجمش مسلط بشی!
این لیستی که گذاشتم لیست کل جاهایی که روی برد بنیاد خورده! اینا هم نوع پروژه اعم از تخصصی و ترجمه رو میدن!
واسه پروژه گرفتن رزومه نمی خواد! پارتی داشته باشی قطعا راحت تره! همچنین معمولا یه مصاحبه اولیه دارن که مسئول این بخش تو اون سازمانه باید باهات حال کنه و اعتماد کنه که از عهده کاری که میخواد بهت بسپاره بر میای!
منتظرم تجربت رو برام بفرستی!
موفق پیروز باشی!
سلام وقت بخیر
من ارشد مهندسی مکانیک هستم میخوام الان در حین خدمت پروژه بگیرم لطفا راهنمایی کنید برای شروع کجا برم و چه کارایی باید انجام بدم؟

پاسخ:
سلام
رایتش مفصل توضیح دادم! باید با سازمان هایی که لیستش هست تماس بگیرید و ببینید کدومشون مرتبط با رشته شما پروژه میدن! بعدش از اونجا به بعد خودشون راهنمایی می کنن.
با سلام. می خواستم بپرسم میشه از سازمان جهاد کشاورزی طرح گرفت؟ درین صورت برای گرفتن طرح باید چکار کرد؟
پاسخ:
سلام
اگر اسمش تو اون لیسته هست میشه!
اگر بود، باید مراجعه کنید یا باهاشون تماس بگیرید و بگید که پروژه کسری میخوام! همین! اونا خودشون راهنماییت می کنن!
سلام ..من یه پروژه انجام دادم می خوام دفاع کنم..فرمتی که بایددبا سی دی برای نیرویهای مسلح ببرم باید چه طور باشه.....
پاسخ:
سلام
همونطور که قبل تر گفتم هنوز راهم دوباره نیفتاده اونجا تا فرمت رو بردارم و بذارم رو وبلاگ! کار خودم هم هنوز به پایان نرسیده!
با سلام
دو تا سوال داشتم
حداکثر چند تا پروژه کسری خدمت میشه گرفت ؟
و هر کدوم چند ماه وقت برای انجام دارن ؟
ممنون که به سولات پاسخ می دید

پاسخ:
سلام بر شما
مطمون نیستم! ولی یا حداکثر 2 پروژه و یا محدودیتی در تعداد نداشت! محدودیت در زمان انجام ندارن ولی نکته ای که هست برای کل پروژه ها فقط 1 بار جلسه دفاع برگزار میشه.

ضمن عرض سلام وتشکر بابت وبلاگ مفیدتون

اگر امکان داره بگید برای برگزاری کمیسیون و  گرفتن وقت دفاع چه مدارکی مورد نیاز است.

پاسخ:
سلام بر شما
عزیز شرمنده، این رو نمیدونم! راهم که بیفته اونورا ایشالا بقیه اطلاعات تکمیلی رو جمع میکنم و میذارم رو وبلاگ!
۲۲ مرداد ۹۴ ، ۱۹:۵۵ مهرداد کمالی پور

با سلام

می خواستم بدونم لیست مراکزی که تو استان خراسان علی الخصوص مشهد پروژه کسری ارایه میدن رو از کجا می تونم پیدا کنم.

مرسی

پاسخ:
علیکم السلام
همونطور که قبلا هم پاسخ دادم، سازمان های شهرستان ها شعبه ای از تهران هستن و برای گرفتن پروژه از اونا باید از یکی از سازمان های تهران هماهنگ کنید!

سلام، دو تا سوال داشتم از حضورتون:
اول اینکه برای رشته های هنر (مثلا عکاسی یا موسیقی) هم پروژه میدن؟
دوم اینکه برای پروژه ترجمه حتما باید رشته ام زبان بوده باشه یا بگم زبانم قوی هست بهم پروژه میدن؟
خیلی ممنون
پاسخ:
سلام بر شما
راستش هنر رو نمی دونم! همونطور که گفتم لیست رشته هایی که پروژه نمیدن روی برد بنیاد هست ولی من راهم نیفتاده که وردارم!
در خصوص پروژه ترجمه هم نیازی به این نیست که رشتتون زبان باشه! فقط نکتش اینه که ظاهرا الان پروژه ترجمه سخت میده و مقدار کسریش هم کمه یعنی ظاهرا معمولا 2-3 ماه و 4 ماه!
با سلام خدمت دوست گرامی، من پروژه اولم را یک ماه پیش با یک نهاد دفاعی تموم کردم و نامه بنیاد هم براش زدند. به من گفتند از زمانی که ما نامه زدیم؛ تو می تونی بری پروژه دومت را بگیری. من حالا پروژه دومم را با یک نهاد دفاعی دیگر گرفته ام و نامه بکارگیری بنیاد هم برام زدند که برای بنیاد فرستادن. می خواستم بدونم تاریخی که یک نفر می تونه پروژه های بعدی اش را بگیره چه تاریخی هستش؟ تاریخی که اون نهاد دفاعی که باهاش کار می کنی نامه خاتمه کارت را برای بنیاد بزنه یا تاریخی که بنیاد نخبگان به این نامه خاتمه کار جواب می ده؟ ممنون 
پاسخ:
سلام بر شما!
عزیز سوالت خیلی تخصصی شد! شرمنده ام! من خودم هنوز به این مراحل نرسیدم!
اگر کسی جوابش رو میدونست برام بفرسته تا بذارم! :))
۱۴ مرداد ۹۴ ، ۲۳:۰۵ محمد فروزان
با درود
دوستان رشته بنده کارشناس ارشد مهندسی عمران گرایش راه و ترابری است. باید کدوم سازمان بروم. اکثر ارگانها تماس گرفتم ولی رشته مرا نمی خواهند
پاسخ:
این هم به صورت سوال پایینی! :))
۱۴ مرداد ۹۴ ، ۲۳:۰۱ محمد فروزان
درود بر دوستان. بسیار تشکر از وبلاگ بسیار مفیدتان. کارتان را با قوت ادامه دهید. بسیار کار راه انداز برای قشر تحصیل کرده می باشد.
بنده فارغ التحصیل مهندسی عمران گرایش راه و ترابری هستم اکثر شماره سازمانهایی که توی سایت داده بودید را تماس گرفتم ولی رشته مرا نیاز نداشتند. لطفا دوستان اگر می توانند مرا یاری کنند
پاسخ:
سلام بر شما
ممنون از لطفتون!
اگر کسی به نتیجه ای رسیده، برای بنده ارسال کنه تا توی جواب این سوال بذارم و برای خود سوال کننده هم ایمیل کنم!
تشکر
سلام. میخواستم بدونم مرکز علم و فناوری پارس نوین اندیشه مورد تایید بنیاد هست یا خیر؟ اینم آدرس سایتشون هست stca.ir
ممنون
پاسخ:
سلام
راستش من نمیدونم! ظاهرا تو لیستی که روی برد بنیاد بوده نیست! یه تماس با دفترشون داشته باشید و ببینید که پروژه کسری میدن یا نه!
البته تو بخش «شرایط همکاری و جذب» سایتشون، بحث پروژه کسری خدمت سربازی رو هم مطرح کرده! پس احتمالا پروژه بدن!
سلام. با تشکر از مطالب مفیدتون. برای رشته برق الکترونیک کدوم سازمان را پیشنهاد می کنید؟ سایت openedus دانشگاه امام حسین چطوره بنظرتون؟
پاسخ:
سلام
راتش واسه برق پیشنهادی ندارم!
این سایته هم فقط واسه دانشگاه امام حسینه! بعیده بد باشه! یکی از دوستان هم با دانشگاه امام حسین تعامل داشت و شکایتی نداشت!
با عرض سلام و خسته نباشید
بنده از دانشگاه عالی دفاع ملی پروژه گرفته بودم اما به دلایلی نمیتونستم انجامش بدم. مسوول مربوطه اونجا به من گفت اگر بخوای کنسل کنی باید جریمه بدی. آیا چنین چیزی صحت داره؟
پاسخ:
با سلام
جواب این سوال رو پایین گذاشتم! یه بار دیگه هم میزارم!
«اونجایی که من پروژه گرفتم، حرفی از پرداخت هزینه در صورت انصراف نزد. ظاهرا براشون هم خیلی طبیعی بود که افراد پروژه بگیرن و در بین راه انصراف بدن.
به نظر حقیر قبل از پرداخت هر گونه هزینه، قوانینش رو از خود بنیاد نخبگان نیروهای مسلح جویا شو.»
با درود
لطفا به صورت اورژانسی جواب سوال را بدهید
من جزنخبگان هستم و طرحم جایگزین خدمت هستش و الان تمام شده
شما می دونید اطلاعان سی دی برای گزارش نهایی به بنیاد نخبگان نیروهای مسلح چی هستش؟
یعنی در چه فرمت هایی باید ارسال شه؟
ممنون
پاسخ:
نه متاسفانه!
روی برد بنیاد نخبگان نیروهای مسلح در میدان سبلان، فرمت نهایی وجود داره!
اتفاقا تو برنامم بود که راهم به اونجا افتاد، اونم بنویسم و رو وبلاگ بذارم! اما متاسفانه هنوز راهم نیفتاده!
اگر کسی تونست اینکارو کنه، خدا خیرش بده! بنویسه و برام عکس بگیره و بفرسته که بذارمش رو وبلاگ!
۰۷ مرداد ۹۴ ، ۱۴:۴۳ محمد فواکه
باعرض سلام خسته نباشید میخواستم بدونم دانشجویان کارشناسی ارشد رشته روابط بین الملل را این سازمان نخبگان ملی پروژه میدهد
پاسخ:
سلام
من این رشته رو تو لیست رشته هایی که پروژه نمیدن ندیدم! و حتی یه مرحله جلوتر، تقریبا مطمئنم که پروژه میدن! چون به شدت به موضوع امنیتی مرتبطه!
تکلیف کسایی که پارسال که این قانون نبود و زمان دانشجوی کارشناس ارشدیشون پروژه انجام دادند و الان وسط کارن جی میشه ؟
پاسخ:
هیچی!
الانم دانشجوهای ارشدم میتونن پروژه بگیرن.
۰۳ مرداد ۹۴ ، ۱۴:۴۷ محمد ابراهیم نژادی
با سلام
مرسی از سایت مفید شما
من برگه اعزام به خدمت گرفتم و یک دی اعزام هستم
با یکی از موسسات تماس گرفتم گفتن اگر در بنیاد نخبگان تشکیل پرونده بدم میتونم کل دوره خدمت رو به صورت پروژه انجام بدم ( به من نیاز داشتن )
سوال اینجاست برای تشکیل پرونده چه اقداماتی باید انجام داد ؟
من تو سایت شما خوندم که باید از همون ارگان نامه بگیریم بعد بریم بنیاد. درسته ؟

پاسخ:
سلام بر شما
«بنیاد نخبگان» با «بنیاد نخبگان نیروهای مسلح» متفاوت است.
بنیاد نخبگان، یک نهاد برای سیاست گذاری در حوزه نخبگان است. به سایت bmn.ir مراجعه کنید. از اونجا شرایط احراز نخبگی رو دانلود و مطالعه کنید. اگر شرایط احراز رو داشته باشید، عضو بنیاد ملی نخبگان می شوید.
افرادی که عضو بنیاد ملی نخبگان باشند، می توانند کل دوره سربازی را با یک پروژه پژوهشی جایگزین انجام دهند.
برای عضویت در بنیاد، در صورت داشتن شرایط، از خود سایت درخواست عضویت می دهید. پرونده شما بررسی می شود و عضو میشوید. سپس برای اخذ پروژه جایگزین خدمت معرفی می شوید.

اما بنیاد نخبگان نیروهای مسلح، بخشی از نیروهای مسلح است که کارش ساماندهی پروژه های کسری و جایگزین خدمت سربازی است.

اگر توضیحاتم کافی نبود، بخش مبهم رو بپرسید تا توضیح بیشتر بدم.
موفق باشید
ادامه سوالم!!
اگر بخوام با مترو از ترمینال جنوب برم صیادشیرازی مثل اینکه میتونم از ترمینال با خط1 برم تاایستگاه شهیدبهشتی و ازنجا برم خط3 و ازونجا برم ایستگاه صیاد. سوالم اینه که ایا همه این مسیر مترو فعال هست و سرویس میده؟!
اگر 5ونیم از ترمینال راه بیفتم حدودا چند میرسم به ستاد؟
و اینکه اصلا مدارک چی باید با خودم ببرم؟؟؟
یه دنیا ممنون
پاسخ:
آدرس و نحوه رفتن به انجا رو هم توی وبلاگ نوشتم. از ترمینال، بری مترو امام خمینی، از اونجا بری خط آبی رنگ، به سمت علم و صنعت، ایستگاه سبلان پیاده بشی و با تاکسی 10 دیقه ای بری اونجا.
از ترمینال فکر کنم 1 ساعت راه باشه!
جز کارت ملی هم مدرکی نمی خواد که اونم فقط برای ورود به درد میخوره.
بازم میگم که مراجعه اول به صورت خام به اونجا هیچ کمکی به شما نمیکنه! باز هم تصمیم با خودتونه!
التماس دعا
سلام
من به یکی از سازمانهایی که پروژه میدن تماس گرفتم و اونها بهم گفتن که برم به این ادرس: بزرگراه صیادشیرازی بالاتر از میدان سبلان. الن که سرچ کردم میبینم که این ادرس بنیاد نخبگان نیروهای مسلحه! درحالیکه ادرس اون سازمانی که من باهاش تماس گرفتم جیه دیگه هست :(
چون از شهرستان باید بیام و تا تهران 700 کیلومتر راه رو باید بیام میترسم کارم گیر درش بیفته. کسی میتونه راهنمایی کنه که جریان چیه؟ همه اول باید برن خود ستاد؟؟؟
پاسخ:
سلام بر شما
برادر عزیز من که کلی برات نوشتم که مراجعه حضوری به ستاد کمکی بهت نمیکنه و اونا نهایتا شما رو ارجاع میدن به یکی از اون سازمان هایی که من شماره و آدرسشون رو گذاشتم.
به اون سازمانی که زنگ زدی بگو که باید با شما هماهنگ کنم و بعد از موافق شما، باید خودتون نامه بکارگیری من رو به ستاد بزنید. البته به احتمال 99 درصد خودشون این رو میدونستن و خواستن شما رو دست به سر کنن، ولی در هر صورت ...
یه توصیه دیگه من هم اینه که به چند جای دیگه زنگ بزن، چون مراجعه حضوری به ستاد واقعا به هیچ دردی نمیخوره، جز اتلاف عمر
حالا باز خودتون میدونید
سلام
ضمن تشکر از زحمات شما بخاطر ایجاد این وبلاگ میخواستم بگم که من مراجعه کردم به مرجع مربوطه و گفتن که دانشجوی ارشد رو هم قبول میکنن لازم نیست حتما فارغ التحصیل شده باشی...
درضمن سوالی داشتم؟بنظرتون کدوم سازمان برای رشته حقوق پروژه میده؟
بازم ممنون
پاسخ:
سلام
بنذه میدونم که معاونت امور راهبردی تو علوم انسانی پروژه تعریف مینکنه! بعلاوه اینکه اگر اشتباه نکنم یه نفر رشته بود که حقوق می خوند و اونجا پروژه گرفته بود.
باهاشون تماس بگیرید و با آقای محمدی قرار ملاقات تنظیم کنید، بعدش مراجعه حضوری کنید، خیلی خوب بهتون جواب میدن.
موفق باشید
سلام و نماز روزه هاتون قبول
من دانشجوی ترم آخر مترجمی زبان انگلیسی هستم و تا یکماه دیگه از پایان نامه ارشدم دفاع میکنم. میخواستم بپرست آیا سازمانی هست که به رشته من طرحی بده؟ اگه آره، کجاها؟
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید....
یاحق
پاسخ:
سلام
نماز و روزه های شما هم قبول
به رشته شما هم پروژه میدن. من خودم مطلع هستم که دانشگاه امام حسین، پروژه ترجمه هم می داد.
یکی دیگه رو هم میدونم که از نیرو هوایی، پروژه ترجمه گرفته بود. (منتهی متن اون روسی بود)
با این اوصاف علاوه بر این مواردی که گفتم، جاهایی هستن که نیاز به ترجمه یه کتاب کاربردی یا ترجمه کاتالوگ و ... دارن، لذا به شما نیاز خواهند داشت.
موفق باشید
با سلام
در حین تحصیل دوره دکتری میشه پایان خدمت گرفت؟ یعنی اگه خدمت قبلی داشته باشی و با استفاده از کسری خدمت ، کل 21 ماه رو پر کنی میتونی با دفاع از پروژه هات برای گرفتن کارت پایان خدمت در حین تحصیل اقدام کنی؟
با تشکر
پاسخ:
با سلام
راستش برای کسری میدونم که باید حین خدمت اقدام کرد! یعنی مثلا اگه 8 ماه کسری گرفتی باید 10 ماه مونده که سربازی تموم شه اقدام کرد. اما برای پایان خدمت رو من نمیدنم!!! ولی نکته ای که هست قطعا آموزشی رو که باید برید! لذا احتمالا باید موقع آموزشی اقدام کنید!
بازم با خود بنیاد تماس بگیرید یا با پلیس + 10 که مطمئن شید!
با عرض سلام و خسته نباشید
من اواخر سال 93 برای دانشگاه دفاع ملی یک پروپوزال ارائه دادم قرار شد کارهای اداری آن را دانشگاه انجام دهد.  بنده اطلاع ندارم که پروپوزال تصویب شده یا خیر. این مورد را چگونه میتوانم پیگیری کنم؟ آیا حتما باید حضوری پیگیری شود؟ 
با تشکر فراوان
پاسخ:
سلام
تصویب پروپزال ربطی به بنیاد نخبگان نیروهای مسلح نداره و اگر همون دانشگاه دفاع ملی اون رو تایید کرده باشه، بنیاد توی محتوا دستی نمیبره! (در اکثر قریب به اتفاق موارد / علتشم اینه که اون دستگاهی که پروژه رو تایید کرده، نیازش داره که تایید کرده و به بنیاد ارتباطی نداره + اینکه اونجا کارشناس تخصصی نداره!)
لذا رابط اصلی شما برای تصویب همون دانشگاه دفاع ملی است و اگر تصویب کرده باشه باید نامه شما رو به بنیاد زده باشه و از اونجا براشون نامه بکارگیری اومده باشه.
شما از دانشگاه دفاع ملی پیگیری کن که اولا نامتون رفته و اگر رفته، نامه بکارگیری شما هم اومده یا نه! (در ضمن بعضی جاها نامه رو میدن خودتون دستی ببرید بنیاد)
۱۲ تیر ۹۴ ، ۰۲:۵۷ نیما طاهری
سلام
آقا دوست من هنوز دانشجوی ارشده ولی بهش پروژه دادن و کارشم تقریبا داره تموم میشه!!
اونوقت شما چجوری میگین که به دانشجوهای ارشد پروژه نمیدن؟؟؟
پاسخ:
سلام
تا سال گذشته به دانشجویان ارشد پروژه تعلق می گرفت، اما در سال 94 قانون تغییر نمود و تنها مخصوص فارغ التحصلان ارشد و دانشجویان و فارغ التحصیلان دکتری شد.
موفق باشید
سلام دوست عزیز
من دانشجوی دکتری منابع طبیعی - شیلات هستم. برای رشته های غیرفنی هم پروژه کسر خدمت صادر میشود یا خیر؟
برای گرفتن این پروژه از کجا شروع کنم؟
ممنونم که راهنمایی میکنید.
پاسخ:
سلام بر شما
برای اغلب رشته ها، پروژه وجود داره! اما به طور مثال من روی برد دیدم که نوشته برای رشته کشاورزی پروژه نمیدن. رشته شما هم یکم از موضوعات امنیتی و دفاعی دوره! هر چند شاید به امنیت غذایی نزدیک باشه.
در هر صورت همونطور که تو وبلاگ نوشتم، گام اول تماس با اون نهادهایی که شمارشون رو گذاشتم که ببینید بهتون پروژه میدن یا نه! اگر یه جا قبول کنه که به شما پروژه بده، از طریق هومن پیگیری می کنید.
موفق باشید
با عرض سلام و خسته نباشید و ممنون از ابتکار جالبتون در پاسخ دادن به سوال متقاضیان،ببخشید من حدود یک سال و نیم پیش یک طرح از طرف موسسه آموزشی و تحقیقاتی  صنایع دفاعی گرفتم و نامه اش را هم خودشون به بنیاد ملی نخبگان نیروهای مسلح فرستادند..بعد من دو هفته پیش طرح  خاتمه یافته را به موسسه صنایع دفاعی دادم و تازه دیروز نامه ی کسری اش را زدند.چون من شهرستان بودم نتوستم در طول این مدت به بنیاد نخبگان نیروهای مسلح رجوع کنم و برای اولین بار دیروز رفتم بنیاد. مسئولش پرونده ی من را آورد اما گفت که چون عکست توی پرونده ات نبوده است پرونده ات نقض داشته و ما هنوز بعد از این همه مدت نامه
بکارگیری ات را نزدیم.من نقض پرونده را دیروز کامل کردم. حالا می ترسم با توجه به اینکه نامه بکارگیری  بنیاد ملی نخبگان نیروهای مسلح از همون اول کار صادر نشده است و من هم طرح پایان یافته را دادم و نامه  کسری هم از سوی موسسه صنایع دفاعی زدند؛ برام مشکل پیش بیاد . خواهش می کنم یک راهنمایی بفرمایید به نظرتون باید چی کار کنم که مطمئن بشم هم چنین مشکلی پیش نمی آد؟
پاسخ:

سلام علیکم

فهم بنده از تعامل کمی که با این سیستم موجود داشتم اینه که امکان داره پروسه به انجام رسیدن کار یکم زمان بر باشه، ولی اصلا نگران نباشید و ایشالا هیچ مشکلی برای شما پیش نمیاد.

رابط اصلی شما با نخبگان نیروهای مسلح، همون موسسه صنایع دفاعیه که ازش پروژه گرفتید. لذا به نظرم این مشکل رو با اونها مطرح کنید، اگر کسی بخواد برای حل اقدامی کنه، فقط اونجاست. یه راه اینه که با بنیاد صحبت کنن که بر اساس تاریخ تشکیل پرونده شما، تاریخ نامه بکارگیری شما رو بزنن. یه راه دیگه اینه که وقتی نامه بکارگیری شما اومد، مجددا نامه کسری شما رو بزنن(اگر این حالت رخ بده، تنها مشکلی که پیش میاد اینه که بین تاریخ نامه بکارگیری و تاریخ نامه کسری باید یه فاصله زمانی باشه که یعنی شما وقت گذاشتید و کار کردید که این هم باید موسسه ای که ازش پروژه گرفتید با اونور هماهنگ کنه!)

در کل با موسسه ای که ازش پروژه گرفتید، یه صحبت داشته باشید، ایشالا مشکلتون حل میشه.

 

خوشحال میشم حاصل تجربه خودتن رو ارسال کنید که برای بقیه هم راهگشا باشه.

۰۴ تیر ۹۴ ، ۱۳:۰۸ حمید علیزاده
سلام دوست عزیز
ممنون از زحمتی که می کشی
من الان 2 تا نامه ی 8 ماه کسری دارم واسه دو تا پروژه ام. اولی رو به بنیاد تحویل دادم، دومی رو هم این هفته تحویل می دم. حالا سوال اینجاست که من تا دی ماه برای سربازی وقت دارم، تا حالا هم دفترچه نفرستادم.
حالا من می خوام دفاع کنم که بینم چند ماه کسری دستم رو می گیره که طبق اون سربازی برم. ولی به نظر می رسه که تا قبل فرستادن دفترجه نمی شه دفاع کرد؟ درسته آیا؟ هیچ راهی وجود نداره که من الان بتونم دفاع کنم و کسریم رو بگیرم ؟
پاسخ:
سلام بر شما
دفاع از پروژه ارتباطی با ارسال دفترچه نداره. تنها نکته ای که وجود داره اینه که یه بار بیشتر برای شما جلسه دفاع برگزار نمیشه، لذا باید هر دو پروژه رو با هم دفاع کنید.
لذا نامه دوم رو که بردید، همون موقع بهشون بگید که میخواید دفاع انجام بدید. بعدش حالا یا همون موقع بهتون وقت میدن یا میگن برو و فرداش اول وقت بیا.
(در خصوص کسری بسیج فعال این قانون وجود داره که شما باید سربازی برید و مثلا اگر 4 ماه کسری دارید، 6 ماه قبل اقدام کنید و کسری 4 ماهتون رو قطعی کنید. من تا حالا نشنیدم که کسری پروژه رو هم اینجوری کرده باشن، ولی اگرم اینجوری شده باشه نگرانی نداره! شما 16 ماه کسری دارید و کل سربازی 21 ماهه! لذا نهایتا دفترچه رو میفرستید و بعد از آموزشی برای گرفتن کسری اقدام می کنید و مشکلی هم نخواهد بود.)
موفق باشید
۰۲ تیر ۹۴ ، ۱۴:۰۳ مدیریت سایت
(باز هم به نیابت! اشتباهی تو یه جای دیگه نوشته بود!)
با سلام ببخشید منظور از ممنوعیت انجام دو طرح موازی برای کسری خدمت چیست؟ من یک طرح ترجمه یکی از ارگان ها گرفتم و برای دانشگاه امام حسین هم می خواستم بگیرم یک طرح پژوهشی ولی گفتم ولش کن. الان استرس دارم که نکنه طرح ترجمه ام حذف بشه با کدوم شماره می شه فهمید که  چه طرح هایی در سیستم بنیاد ملی نخبگان نیروهای مسلح ثبت شده برای یک نفر؟ من شهرستان هستم.
پاسخ:
سلام بر شما
استرس نداشته باشید! چون موضوع اونقدرها هم جدی نیست که فکر کردید!
همون سازمانی که براش کار ترجمه انجام دادید، باید نامه شروع کار شما رو زده باشه و نهایتا باید نامه بکارگیری از طرف بنیاد نخبگان نیروهای مسلح براشون بیاد! (نامه ای که میگه شما تو سیستم ثبت شدید و کارتون شروع شده!)
لذا اگر اون ارگان نامه رو زده و جواب نامه اومده، یعنی کار شما ثبت شده و مشکلی نیست!
برای پروژه دوم هم، اول باید پروژه اولتون تموم شه و بعد از تایید اتمام اون توسط جای اول، برای گرفتن پروژه دوم اقدام کیند. لذا این ممنوعیت یعنی اینکه همزمان از دو جا نمیتونید نامه بکارگیری داشته باشید.
نهایتا اگر مشکلی میخواید مطوئن شید که اسمتون توی سیستم هست یا نه، از طریف همونجایی که براش کار ترجمه کردید جویا شید که آیا نامه شما رو زدن و نامه تایید بکارگیری از طرف بنیاد براشون اومده یا نه!
موفق باشید
سلام
من لیسانس دارم و درحین خدمت هستم ( هنوز 18 ماه مونده)
توانایی انجام پروژه رو در خودم میبینم ، رزومه کاری خوبی دارم و برای شرکت هایی کار کردم
میخوام بدونم این شرط فارغ التحصیل کارشناسی ارشد و دکترا بودن چقدر اهمیت داره ؟من چند ایده هم در قالب پروژه دارم به کجا باید ارائه بدم که تایید کنند ( با توجه به اینکه لیسانس دارم) ؟
پاسخ:
سلام
متاسفانه همونطور که عرض کردم در ساختار فعلی، تنها و تنها به فارغ التحصیلان ارشد و دانشجویان و فارغ التحصیلان دکتری پروژه میدن.
لذا اینکه شما در خودتون این توانایی رو می بینید قابل تحسین است و بنده به این اعتماد به نفس شما غبطه میخورم! (اگه جوونای ما یک دهم این اعتماد به نفس رو داشتن، اینقدر بیکار نداشتیم!) ولی در هر صورت با عرض پوزش، طبق قانون فعلی به شما پروژه کسری خدمت نمیدهند.

امیدوارم این 18 ماه زودتر بگذره و خستت هم نکنه که بعدش بتونی کارهای بزرگ انجام بدی. موفق باشی
باسلام
ممنون از زحمات شما
بنده دانشجوی کارشناسی ارشد هستم فقط پایاننامه ام مونده
شهریور دفاع می کنم.
آیا می تونم ار تسهیلات نظام وظیفه استفاده کنم؟
پاسخ:
سلام
همونطور که توضیح دادم، این تسهیلات برای فارغ التحصیلان ارشد است.
شما که الان دانشجو هستید و شهریور دفاعت انجام میشه، به نظرم هز همین الان با سازمان های مرتبط با رشته شما که لیستش رو گذاشتم تماس بگیر و مذاکرات اولیه رو باهاشون انجام بده. خود همین فرآیند یکی دوماهی طول میکشه!
بعدش که با یه سازمان به توافق رسیدی، اگر دفاع کرده بودی که نامه شروع به کارتون رو برای نخبگان نیروهای مسلح میزنن و به طور رسمی کارتون شروع میشه، اگرم هنوز دفاع نکرده بودی، بهشون میگی که صبر کنن و نامه بکارگیری شما رو نزنن که دفاع از پایان نامه انجام شه و فارغ التحصیل شین و بعدش نامه رو بزنن. اینجوری این زمان یکی دو ماه که تا دفاعت مونده رو هم از دست نمیدی و با یه سازمانی به توافق میرسی.

بازم اگر جواب سوالت رو نگرفتی، در خدمتم.

۲۷ خرداد ۹۴ ، ۱۴:۲۶ مدیریت سایت
(سوال رو جای دیگه مطرح کرده بود! خودم آوردمش اینجا)
با سلام.
یه سوال اساسی برام پیش اومده.
من با یک ارگان صحبت کردم، که مال نیروی انتظامی هست،
ولی من الان توی سپاه افتادم، 1 تیر هم اعزامم هست.
خب تکلیف من چی هست؟ بعد تمام کردن آموزشی، من چطوری حین خدمت باید این پروژه رو باید انجام بدم؟
آیا یگان من رو می فرستن به آزمایشگاه های ناجا؟
پاسخ:
سلام بر شما
جایی که باید خدمت کنید ارتباطی با پروژه ای که انجام می دید نداره.
همونطور که بالاتر گفتم، حین خدمت هم میشه پروژه رو انجام داد. اگر پروژه شما جوریه که نیاز به کار آزمایشگاهی داره و تداخل ساعتی با حضور شما در محل خدمتتون داره، بعید میدونم بشه حلش کرد، مگر اینکه محل خدمت شما باهاتون راه بیاد و بذاره که برید و کاراتون رو انجام می دید.

ولی خلاصه کلام اینکه انجام پروژه در حین خدمت امکان پذیر است، به شرطی که از انتهای خدمت بیشتر از 6 ماه مونده باشه! اگر هم انجام پروژه با خدمت شما تداخل داشته باشه، دیگه بستگی به همراهی ارگانیه که توش خدمت می کنید.

امیدوارم منظور رو رسونده باشم. بازم اگه مبهم بود، در خدمتم.
سلام
یکی دو هفته پیش خبری منتشر شد که به اختراع کسر خدمت میدن؟ شما میدونی کجا باید رفت؟
پاسخ:
سلام
تا اونجایی که من فهمیدم، هر سال مصادف با ولادت حضرت علی اکبر (ع)،که در نیروهای مسلح به عنوان روز سرباز است، جشواره ای برگزار میشه و توی اون از اختراعات برتر تقدیر میکنن. اونایی که تقدیر میشن هم یا معاف میشن و یا کسری خدمت بهشون میدن.
تا اونجایی که من تو اخبار دیدم، این موضوع سال 92 مطرح شده که برای اختراعات نظامی جشنواره ای برگزار شه و برای برگزیده ها کسری لحاظ کنن.
اگر موضوع اختراعتون نظامیه، بازم برای اطمینان بیشتر با بنیاد ملی نخبگان یه تماس بگیرید و اگر تهران هستید مراجعه حضوری به نخبگان نیروهای مسلح خالی از لطف نیست.
لینک خبر: تو سایت http://tehranpress.com اصل خبر هست. چن ارجاعش فارسی بود و طولانی میشد نذاشتم.
۱۶ خرداد ۹۴ ، ۱۴:۵۶ مدیریت سایت
(سوال نیابتی!)
سلام دوست عزیز. همین امروز با وبلاگ شما آشنا شدم. با خودم گفتم شاید شما بتونید تجارب خودتون رو در اختیار من بزارید و یا تو همین وبلاگ برای همه بگید.  من الان سربازم نیرو زمینی ارتش تهران فوق حقوق هم رو گرفتم می تونم یه پروژه بردارم تا کسری بگیرم؟ دوستام میگن فعلا پروژه نمیدن ایا درسته؟ میشه بهم کمک کنی و منو از این سر گردونی نجات بدی خیلی خیلی ازت ممنونم. لطفا اگه زحمتی نیست ایمیل بزن بهم
پاسخ:

سلام بر برادر بزرگوار

دستورالعمل جدید ابلاغ شده و طبق قانون جدید فقط به فارغ التحصیلان ارشد و دانشجویان دکتری پروژه میدن.

شما که ارشد حقوق دارید و سرباز هستید، بهتون پروژه میدن. فقط نکته ای که هست اینه که تا پایان سربازیتون باید بیشتر از 6 ماه مونده باشه! (البته این قانون برای اکثر جاهاست و اینکه برای همه جا باشه رو نمیدونم!)

لذا اگر بیشتر از 6 ماه مونده، با اونجاهایی که به شما مرتبطه تماس بگیر و تا دیر نشده اقدام کن.

خوشحال میشم بعد از اقدام، تجربیاتت رو برام بفرستی که بذارم روی وبلاگ!

موفق باشی

۱۶ خرداد ۹۴ ، ۱۴:۵۳ مدیریت سایت
(به نیابت!)
سلام دوست عزیز خسته نباشی با معرفت
مهندس میدونی گرفتن این پروژه ها واسه گرفتن apply برا کشورهایی مثل امریکا کانادا دردسر ساز میشه یا نه؟؟؟
با تشکر 
یا حق

پاسخ:

سلام بر شما برادر عزیز

من چند روزی سفر بودم و امروز پیام شما رو دیدم!

راستش تو این زمینه اطلاعات دقیقی ندارم، فقط تا اونجایی که میدونم برای اپلای اگر به هر نحوی بدونن که با دستگاه های نظامی همکاری داشتید، یکم مشکل ساز میشه!

حالا اینکه این پروژه رو انجام بدی، به نظر بعید میاد که بتونن بفهمن، ولی بازم با افرادی که موفق به اپلای شدن، مشورت کنی بهتره!

در پناه حق

۱۶ خرداد ۹۴ ، ۱۴:۵۱ مدیریت سایت
(به نیابت!)
دنبال شماره تماس از بنیاد نخبگان نیروهای مسلح (اتوبان صیاد) میگردم.
سه تا شماره دفتر و یک شماره موبایل ازشون دارم که یا جواب نمیدن یا اشغال هست.
می خواستم شماره تماسی که واقعا پاسخگو باشن بهم بدید. کار واجب دارم.
چون قبل ارشد 4 ماه و 20 روز خدمت کردم و الان بعد ارشد که میخوام بجای باقیمانده خدمت، پروژه بردارم سوالم اینه که چون به احتمال خیلی زیادی دیگه آموزشی ندارم و مستقیم معرفی میشم یگان، آیا این موضوع مشکلی ایجاد میکنه یا خیر؟
ممنون میشم هرچه سریعتر کمک کنید.
پاسخ:

سلام برادر

من شماره تماسی از اونجا ندارم! کلا هم سیستمی که من تو اونجا دیدم خیلی غیر نخبگانی بود و بعیده با تلفن کارت راه بیفته!

چیزی که من میدونم، حین خدمت هم میشه پروژه تعریف کرد، به شرطی که تا انتهای خدمتت کمتر از 6 ماه نمونده باشه! (البته این 6 ماه رو واسه بعضی جاها دیدم!) لذا اگر سربازیت بیشتر از 6 ماهه، به نظرم با مراکزی که با رشته شما مرتبط هستن از همین حالا تماس بگیر و برای تعریف پروژه اقدام کن!

شماره 096480 هم هست که برای پاسخ به سوالات در خصوص سربازیه و ظاهرا اپراتوراش هم خوب راهنمایی میکنن. باید از شماره ثابت بهش زنگ زد. باهاش تماس بگیر و شرایط رو توضیح بده شاید دقیق تر راهنمایی کنن.

در پناه حق

التماس دعا

۱۶ خرداد ۹۴ ، ۱۴:۴۵ مدیریت سایت
(به نیابت از فردی که پرسیده گذاشتم!)
سلام. من دو سال پیش یه نامه اداری دیدم که از طرف بنیاد نخبگان نروهای مسلح به معاونت پژوهشی همه دانشگاهها ابلاغ شده بود مبنی بر اینکه پروژه بع دانشجوها بدن و پروپوزالو ...بدین دانشجو بیاره بنیاد
الان قانون عوض شده که لیست سازمانهای مورد تایید گذاشتن یا این سازمانها علاوه بر دانشگاهها هستن؟
سوال دیگه: تو اون لیست نوشته تامین اجتماعی. این فقط واسه تهرانه؟ یعنی تامین اجتماعی شهر دیگه در جریان نیست که پروژه اینا چیه؟؟ یا مثلا ارتش و سپاه یه شهر دیگه یه واحد تحقیقاتی و ... ندارن که پروژه بدن
پاسخ:
سلام
راستش من از دانشگاه ها خبر ندارم و چیزی که میدونم اینه که پروژه حتما باید برای نهاد نظامی انجام شه! ولی اگر پایان نامه ای انجام دادی که فکر میکنی به درد نهاد نظامی میخوره، میتونی ببری بد به اون نهاده که بررسی کنه و اگه بدردش بخوره، بهت کسری میده.

در خصوص تامین اجتماعی هم خبری ندارم! ولی چیزی که هست تا اونجایی که من میدونم همه نهادهای نظامی در شهرهای دیگه، شعبه ای از مرکز خودشون در تهران هستن، یعنی اگر تو شهرای دیگه هم پروژه بدن، قطعا با مرکز خودشون توی تهران هماهنگ میکنن و به نظر اگر با مرکزشون تو تهران صحبت بشه، میتونن توی شهرای دیگه پروژه رو تعریف کنن.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی